صفحه اصلی / نفت آمریکا سال ۲۰۱۷ را با قیمت بالای ۶۰ دلار تمام کرد

نفت آمریکا سال ۲۰۱۷ را با قیمت بالای ۶۰ دلار تمام کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, قیمت شاخص نفت خام آمریکا در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۱۷ میلادی، برای نخستین بار پس از میانه سال ۲۰۱۵ میلادی، بالای ۶۰ دلار برای هر بشکه تثبیت شد.
قیمت این شاخص در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۱۲ درصد بالاتر از قیمت پایانی آن در سال ۲۰۱۶ میلادی بوده است.
قیمت شاخص نفت خام برنت نیز سال ۲۰۱۷ میلادی را با ۱۷ درصد رشد به پایان رساند، پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق جهانی کاهش تولید از یک سو و تقاضای بالای نفت در چین از سوی دیگر، مهمترین دلایل رشد قیمت نفت در این سال بودند.
در سال ۲۰۱۷ میلادی فاصله قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا با شاخص برنت بیشتر شد زیرا کاهش سطح ذخیره‌سازی نفت در جهان شاخص برنت را بیشتر تحت تأثیر قرار داد، در حالی که افزایش تولید نفت آمریکا رشد قیمت شاخص نفت خام این کشور را مهار کرد.
افزایش قیمت این دو شاخص نشان می‌دهد که عرضه مازاد نفت که سبب افت قیمت این کالا در سال‌های اخیر شده بود، رو به افول گذاشته است.
اندرو لیپو، رئیس مؤسسه آمریکایی لیپو اویل اسوسیتس، گفت: احتمالاً این روند (رشد قیمت نفت) در سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه می‌یابد و ذخیره‌سازی نفت جهانی به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.
وی پیش‌بینی کرد که قیمت شاخص نفت خام دبیلیو تی آی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به رشد تدریجی خود تا مرز ۶۳ دلار برای هر بشکه ادامه می‌دهد، اما شاخص برنت حدود ۶۷ دلار خواهد بود و به نزدیک سطح کنونی خود باقی می‌ماند.

همچنین مطالعه کنید:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم

به گزارش کسب و کار نیوز، سهراب سهرابی افزود: هماهنگی های لازم با شرکت بازرگانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.