صفحه اصلی / اصلاح پرداخت یارانه ها ، جراحی بزرگ اقتصادی دولت در لایحه بودجه ۹۷

اصلاح پرداخت یارانه ها ، جراحی بزرگ اقتصادی دولت در لایحه بودجه ۹۷

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، قاسم میرزایی نیکو روز شنبه اظهار داشت: اولین بار است که لایحه بودجه در فضای مجازی کالبد شکافی می شود که ما باید این اقدام را به فال نیک بگیریم، این مساله نشان دهنده آگاه شدن مردم از جزییات آن است که این اقدام مثبت دولت دوازدهم است. 
وی افزود: در دو یا سه بخش بودجه باید چکش کاری هایی صورت گیرد، برای مثال ما در مورد بنزین باید به فرمولی برسیم که افزایش قیمت آن به صوت سالیانه و با درصد باشد.
نماینده مردم دماوند در مجلس خاطرنشان کرد: هم اکنون در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق مجلس این موضوع در حال بررسی است که احتمالا به تصویب نهایی می رسد.
میرزایی نیکو ادامه داد: در دولت گذشته در موضوع پرداخت یارانه واقعا به مردم خیانت شد، به جز برخی دهک ها، در بقیه دهک ها پرداخت مستقیم یارانه به مردم باعث شد سازندگی و مسائل عمرانی از کشور رخت برکند.
وی تاکید کرد: این جراحی بزرگ اقتصادی باید انجام شود، اگر این اقدام تحقق نیابد برای ابد در تاریخ می ماند فقط در این زمینه باید مراقب بود که دهک های مستضعف و نیازمند محروم نشوند و در این زمینه فرمولی برای آن در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را ۱۹ آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
رییس جمهوری در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده اظهارداشت: اگر بخواهم بودجه سال آینده را در یک جمله خلاصه کنم این است که بودجه سال ۹۷ بودجه ای برمبنای اشتغال فراگیر و برمبنای رفع فقر و ایجاد عدالت است، همچنین سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و ۲۴۹ هزار میلیارد ریال است.
بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
در لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد شده است در سال آینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها منحل و وظایف آن از طریق صندوق رفاه اجتماعی در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود و همچنین مکانیزم اعطای یارانه‌ها تغییر خواهد کرد و یارانه نقدی تنها به افرادی پرداخت می‌شود که نیازمندی آنها برای نهادهای رفاهی کشور ثابت شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.