صفحه اصلی / تجارت با چین به نفع ایران شد

تجارت با چین به نفع ایران شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام اتاق مشترک بارگانی ایران و چین صادرات غیر نفتی ایران به چین از نظر ارزش و وزن به ترتیب ۲۷.۱ و ۲۷.۷ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۲۰۱۶ رشد داشته است.
بر این اساس تراز تجاری ۱۱ ماهه ۲۰۱۷ در مقایسه با سال گذشته به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. همچنین در ۱۱ ماهه ۲۰۱۷ ارزش صادرات ایران به چین ۲۸.۸ درصد در مقایسه با دوره مشابه در ۲۰۱۶ افزایش داشت.
صادرات نفت ایران به چین نیز  در این دوره برابر ۱۰.۸ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ با ۲۸.۵ درصد افرایش مواجه بوده است.
این در حالی است که میزان تجارت دو کشور در ۹ ماه اول سال جاری میلادی بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار بوده که تراز تجاری ۵۴۰ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.
در این دوره ۱۳.۸۸ میلیارد دلار کالا به چین صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار افزایش داشته است.  
این آمار در شرایطی بدست آمده است که قرار است چین اقداماتی در راستای کاهش محدودیت های دسترسی بازار به سرمایه گذاری خارجی و اقداماتی در جهت بازگشایی بخش های تولیدی، خدمات تولیدکننده و مالی انجام خواهد داد.
سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سرزمین اصلی چین در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۷ با رشد ۸.۹ درصدی به ۶۲.۸۰۳ میلیارد یوان (حدود ۱۲۲ میلیارد دلار آمریکا) رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.