صفحه اصلی / فرودگاه هاندا توکیو، قلب اقتصادی جهان

فرودگاه هاندا توکیو، قلب اقتصادی جهان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کجارو،  شهری که با همت مردم سخت‌کوش این کشور رفته رفته از یک دهکده‌ی ماهیگیری به نام ادو به صورت امروزی درآمد. تاریخ بسیار غنی و فرهنگ سنتی ژاپنی در کنار ظاهر مدرن این شهر، مقصدی بسیار فریبنده ساخته است که می‌توان روزها و حتی ماه‌ها از بودن در آن لذت برد. همچنین توکیو تلفیقی از یک شهر سنتی و مدرن بوده که توانسته رتبه اول لیست شهرهای جهانی را به خود اختصاص دهد.
معرفی فرودگاه
فرودگاه بین‌المللی هاندا در سال ۱۹۳۱ افتتاح شد و یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو است که با جابه‌جایی بیش از ۷۵ میلیون مسافر در سال، پر رفت و آمدترین فرودگاه ژاپن و پنجمین فرودگاه شلوغ جهان محسوب می‌شود.  فرودگاه هاندا در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای مرکز شهر توکیو قرار دارد و از دیگر فرودگاه این شهر، یعنی فرودگاه ناریتا، نزدیک‌تر است. این فرودگاه بیشتر پرواز‌های داخلی را پوشش می‌دهد.
مشخصات
نوع فرودگاه: همگانی
کد یاتا: HND
کد ایکائو: RJTT
ارتفاع از سطح دریا: ۶ متر
قطب اصلی خط هوایی: Japan Airlines، All Nippon Airways، Skymark Airlines، Air Do، Solaseed Air، StarFlyer
فاصله هوایی تا تهران: ۷۹۸۱ کیلومتر معدل حدودا ۱۲ ساعت ( پرواز مستقیم بین تهران و توکیو صورت نمی‌گیرد)
پایانه‌ها
فرودگاه هاندا دارای ۳ پایانه است که پایانه‌های ۱ و ۲ از طریق یک پیاده‌روی زیرزمینی به یکدیگر متصل هستند. علاوه بر این اتوبوس‌های رایگان هر ۵ دقیقه مسافران را بین پایانه‌ها جابه‌جا می‌کنند.
 
پایانه ۱ که بیگ برد (Big Bird) نام دارد، در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. این پایانه که از دیگر پایانه‌ها بزرگ‌تر است، جایگزین پایانه کوچکی است که در سال ۱۹۷۰ ساخته شده بود.
پایانه ۱ دارای امکاناتی نظیر رستوران، فروشگاه‌های متعدد، سالن کنفرانس، کافه فضای باز در سقف و یک بالکن است. پایانه دوم در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و همانند تریمنال یک دارای یک کافه فضای باز ، رستوران و هتل ۳۸۷ اتاقی هاندا اکسل هتل توکیو (Haneda Excel Hotel Tokyu) است.
پایانه ۳ یا پایانه بین‌المللی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و بیشتر برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود.
موقعیت جغرافیایی
فرودگاه هاندا در فاصله ۱۴ کیلومتری مرکز شهر توکیو قرار دارد
راه‌های دسترسی
مونوریل
مدت زمان سفر به وسیله‌ی مونوریل بین فرودگاه تا مرکز شهر ۱۵ دقیقه هزینه بلیت آن نیز ۴۵۰ ین است. مونوریل در پایانه‌های ۱ و ۲  ایستگاه دارد.
 
مترو
خط مترو توکیو در فرودگاه هاندا یک ایستگاه دارد. مترو مسافت فرودگاه تا یوکوهاما را در ۲۵ دقیقه طی می‌کند و هزینه آن ۴۵۰ ین است.
اتوبوس
اتوبوس یکی از بهترین راه‌‌های حمل و نقل برای افردای است که بار زیادی دارند یا همراه با خانواده هستند. هزینه بلیت برای هر نفر از ۷۲۰ ین تا ۱۲۰۰ ین، و بلیت کوکان نیم بها است.
تاکسی
هزینه تاکسی بسته به زمان و مسافت بین ۵۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ ین متغییر است. شاید این روش گران‌تر باشد، اما مسلما راحت‌ترین راه نیز است.
اطلاعات پرواز
درحال حاضر پرواز مستقیمی از تهران به توکیو صورت نمی‌گیرد

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.