صفحه اصلی / رئیس جمهوری پیگیر تصویب لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» است

رئیس جمهوری پیگیر تصویب لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، این سازمان در اطلاعیه ای اخبار منتشر شده در فضای مجازی به نقل از جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اینکه «تشکیل سازمان ملی جوانان در اولویت دولت نیست و دولت تفکیک دیگر وزارتخانه ها را پیگیری می کند» را تکذیب کرد.
این خبر نادرست در حالی منتشر شده است که در ابتدا کلیات لایحه پیشنهادی دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی به تصویب رسیده است، در مرحله بعد بر اساس آیین نامه داخلی مجلس لایحه تقدیمی دولت، قابل تفکیک نبوده و با توجه به اینکه انتزاع امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان در کمسیون اصلی به تصویب رسیده است
بر اساس این اطلاعیه، این لایحه دولت پس از طی مراحل بررسی در کمیسیون های مربوطه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار خواهد گرفت و این سازمان، دولت و شخص رییس جمهوری پیگیر تسریع در رسیدگی به این لایحه و تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا، دولت یازدهم در اواسط خردادماه لایحه تفکیک سه وزارتخانه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که براساس این لایحه، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به دو وزارت «صنعت و معدن» و «بازرگانی» تبدیل می شود.
همچنین در لایحه ارائه شده دولت به قوه مقننه، وزارت ورزش و جوانان نیز به «وزارت ورزش» و «سازمان ملی جوانان» و وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه های «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» تبدیل می شود.
البته این لایحه در جلسه علنی روز یکشنبه(۲۱ خرداد ماه) در دستور کار مجلس قرار گرفت، اما دو فوریت این لایحه تنها ۱۰۵ رأی موافق از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر را کسب کرد و به تصویب نرسید و در نهایت یک فوریت این لایحه با ۱۲۴ رأی موافق ، ۷۹ رأی مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.
بر اساس این لایحه به منظور توسعه بازرگانی داخلی و خارجی در اقتصاد کشور با تفکیک اهداف، ماموریت ها و وظایف مربوط به امور بازرگانی از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی تشکیل می شود.
همچنین در صورت تصویب نهایی، با تفکیک امور بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه به وزارت صنایع و معادن تغییر نام داده و با اهداف و ماموریت های قبل از ادغام با وزارت بازرگانی به فعالیت خود ادامه می دهد.
بر اساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی به منظور تمرکز وظایف در ایجاد یکپارچگی و انسجام در حوزه راه و حمل و نقل و با تفکیک اهداف، ماموریت ها و وظایف مربوط به امور حمل و نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و ترابری تشکیل می شود.
طبق این لایحه و درصورت تصویب نهایی مجلس، با انفکاک امور راه و حمل و نقل از وزارت راه و شهرسازی این وزارتخانه به وزارت مسکن و شهرسازی تغییر نام داده و با اهداف و ماموریت های قبل از ادغام با وزارت راه و ترابری به فعالیت خود ادامه می دهد.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.