صفحه اصلی / به کارگیری ۳۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در کارگاه های اقتصادی

به کارگیری ۳۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در کارگاه های اقتصادی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانبکارگیری ۳۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در کارگاه های اقتصادی گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۰۰ نفر در کارگاه های اقتصادی مشغول به کار شدند.
مهدی فاطمی افزود: در این طرح ۴۷۰ واحد پذیرنده برای به کارگیری فارغ التحصیلان در این سامانه ثبت نام کردند.
وی گفت: متناسب با فعالیت کارورز در کارگاه، حق الزحمه ای از سوی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فارغ التحصیلان پرداخت می شود.
فاطمی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفهای دانش آموختگان را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
وی در خصوص شرایط واحد پذیرنده کارورز در این طرح گفت: واحد پذیرنده به منظور جذب کارورز باید دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی ذیربط و مجوز آموزش کارورزی ازسازمان آموزش فنی و حرفه ای یا اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باشد.
مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: واحد پذیرنده به ازای هر ۳ نفر شاغل بیمه شده، صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است.
وی با بیان اینکه واحد پذیرنده ای که دارای پروانه کسب است، حداقل باید ۱ سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد، افزود: چنانچه واحد پذیرنده پس از گذشت دو ماه از شروع دوره، بدون دلیل موجه و مورد تأیید دستگاه اجرایی استانی از ادامه آموزش به کارورز خودداری کند تا مدت یک سال از پذیرش کارورز جایگزین محروم می شود.
طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از اواخر شهریور امسال وارد مرحله اجرایی شده و ثبت در سامانه کارورز ادامه دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.