صفحه اصلی / دولت باید در مقابل اعمال محدویت بر فضای مجازی ایستادگی کند

دولت باید در مقابل اعمال محدویت بر فضای مجازی ایستادگی کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، احمد بیگدلی روز سه شنبه در گفت وگو  با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت است، افزود: شبکه های اجتماعی موجب تسهیل ارتباط در جامعه شده و نیز زمینه روشنگری پیرامون مسائل مختلف را فراهم کرده اند، و با کارکردی که اکنون در فضای زندگی امروز دارند ، قابل حذف و یا محدود شدن نیستند. 
وی با بیان اینکه دولت برخاسته از اراده و انتخاب مردم است، تصریح کرد: یکی از خواسته های مردم در انتخابات فراهم کردن زمینه بهره گیری آسان از فضای مجازی بود، و اگر دولت، دولت مردم است باید به خواسته های اکثریت جامعه توجه داشته باشد و جهت تحقق آنها تلاش کند. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید کنترل هایی از بابت برخورد با بی بند و باری ها در فضای مجازی اتخاذ شود ولی ایجاد محدودیت در گردش اطلاعات مطابق خواسته مردم نیست. 
به گزارش ایرنا، بر اساس بند ۳۳ منشور حقوق شهروندی که به ابتکار دولت تدبیر و امید تدوین شده است، حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهره‌مند شوند. 
این حق از جمله شامل احترام به تنوع فرهنگی، زبانی، سنت‌ها و باورهای مذهبی و مراعات موازین اخلاقی در فضای مجازی است. ایجاد هرگونه محدودیت (مانند فیلترینگ، پارازیت، کاهش سرعت یا قطعی شبکه) بدون مستند قانونی صریح ممنوع است. 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.