صفحه اصلی /
Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/kasbokarnet.ir/httpdocs/wp-content/themes/sahifa/framework/functions/breadcrumbs.php on line 61
نظام‌نامه مدیریت پاسخ‌گویی به شکایات صادر شد

نظام‌نامه مدیریت پاسخ‌گویی به شکایات صادر شد

ب گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، ابلاغیه جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اصلاح و بازبینی فرآیند پاسخگویی و رفع نارسایی‌ها، برای اجرای نظام‌نامه مدیریت پاسخگویی به شکایات صادر شد.
 محمد شریعتمداری در ابلاغیه‌ای از معاونان، مدیران و رؤسای سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به اصلاح و بازبینی فرآیند پاسخ‌گویی و رفع نارسایی‌ها در چارچوب نظام‌نامه مدیریت پاسخگویی به شکایات اهتمام ورزند.
براساس این گزارش: به استناد ماده «25» قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و همچنین مصوبه شماره ۸۵۰۸۴.۱۹۰۱ به تاریخ ۱۳۸۵.۵.۱۲ شورای عالی اداری، مدت زمان پاسخگویی به شکایات، درخواست‌ها و پیشنهادهای مراجعان و متقاضیان ۳۰ روز کاری تعیین‌شده است، اما در برخی مواقع مشاهده می‌شود که زمان پاسخگویی به متقاضیان بیشتر از این بازه زمانی شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در راستای صیانت از حقوق شهروندان و با هدف افزایش سرعت پاسخگویی، ضمن تأکید بر مطالعه مجدد مصوبات فوق‌الذکر از معاونان، مدیران و رؤسای سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به اصلاح و بازبینی فرآیند پاسخگویی و رفع نارسایی‌ها اهتمام داشته و این موارد را مد نظر قرار دهند:
مدت زمان فرآیند ثبت، ارجاع، بررسی، اقدام و ارسال پاسخ به مرجع پیگیری، حداکثر۳۰ روز کاری است و درخصوص مکاتبات دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز لازم است حداکثر پس از ۱۰ روز کاری نسبت به ارسال پاسخ اقدام شود. البته در موارد خاص دلایل تأخیر در ارایه پاسخ باید به صورت کتبی به این دفتر ارسال شود.
از سوی دیگر تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها باید به صورت ماهانه گزارش‌های تعداد شکایات مستقیم واصله، موضوع شکوائیه‌ها و نتیجه مکاتبات را به دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ارسال کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید پس از جمع‌آوری این اطلاعات ، گزارش مربوطه را به صورت سه ماهه و پس از تجزیه و تحلیل به وزیر ارایه کند.
همچنین نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه برعهده مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است.

همچنین مطالعه کنید:

مزد ۹۹ و تهدید ریزش نیروی کار

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، دبیرکل کانون‌عالی کارفرمایان درباره افزایش دستمزد سال …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *