صفحه اصلی / نمایندگان مجلس از پاسخ های ربیعی به سوال نماینده اصفهان قانع شدند

نمایندگان مجلس از پاسخ های ربیعی به سوال نماینده اصفهان قانع شدند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی ربیعی برای پاسخگویی به سوال حسن کامران نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس حضور یافت و به سوال وی پاسخ داد.
سوال نماینده مردم اصفهان در مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که علت عدم اجرای بیمه کارفرمای کشاورزان چیست و چرا مستمری متوفیان سنوات قبل پرداخت نمی شود و چرا در عزل و نصب ها باندی عمل می شود؟
نماینده سوال کننده پس از پاسخ های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پاسخ های او قانع نشد که وارد بودن سوال به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۶۹ رای موافق، ۱۰۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر سوال را وارد ندانستند و اعلام کردند پاسخ های ربیعی قانع کننده بود.
**گزارش کمیسیون اجتماعی از سوال کامران
زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ابتدای بررسی سوال کامران با ارایه گزارش این کمیسیون گفت: این سوال در این کمیسیون با جضور ربیعی و نماینده سوال کننده مطرح شد. 
وی ادامه داد: حسن کامران در توضیح سوال خود بیان کرد قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب اسفند ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی قانونی الزام آور و تکلیفی است که با وجود این الزام و نیز قواعد و مصالح مترتبه بر آن از قبیل دلگرمی کشاورزان و عائله آنان، سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجری از ادای وظیفه خود سرباز زده و این تمرد از سوی این وزارتخانه نیز پیگیری نشده و پاسخ های مناسبی دریافت نکرده است. 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به ماده ۲۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از فقدان بودجه لازم به عنوان عاملی برای کفاف نبودن منابع سازمان تامین اجتماعی جهت اجرای قانون یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که با پیش بینی منابع پایدار برای این مهم در بودجه سال آینده کشور زمینه برای تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد جامعه هدف فراهم آید. 
ساعی افزود: در پایان نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع نشد و کمیسیون اجتماعی مجلس قلمرو سوال را ملی و مراتب را جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی مجلس تقدیم کرد. 
**تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ ها تبدیل شده است
حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در ادامه این جلسه با طرح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ماده ۱۰۰ بودجه سال ۱۳۹۰ مفرر شده اگر کارگاه ‌های کوچک مشکل داشته باشند جریمه بیمه آنها بخشیده شود و اگر برای کشاورزان شرایط سختی مثل سیل و زلزله پیش آمد یا خشکسالی اتفاق افتاد جریمه بیمه برای آنها نیز در نظر گرفته شود. 
وی ادامه داد: تامین اجتماعی به حیاط خلوت دولت‌ ها تبدیل شده است، آنها شستا و انبوه شرکت ‌ها را دارند که هیات مدیره آن از جیب مردم حقوق نجومی می‌ گیرد. 
نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین گفت: ما قانونی داشتیم که روستاییان و عشایر با شرایط خاص با ۷۰ سال سن بتوانند بازنشسته شوند اما این قانون اجرا نمی ‌شود. 
کامران افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می ‌گوید کشاورزان چهار میلیون نفر هستند اما من در جلسه‌ ای با تامین اجتماعی ثابت کردم که در ۳۱ استان، کشاورزان ۴۰۰ هزار نفر هستند، اگر می‌خواهید کاری برای کشاورزان انجام دهید هزینه‌ های تامین اجتماعی را کم کنید. 
وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید لیست بیمه شدگان کشاورزان را ارایه کند؛ سرمایه اولیه تامین اجتماعی ۳۳ هزار میلیارد تومان است که متعلق به کارگران است و حالا ما باید نداشتن پول در تامین اجتماعی را باور کنیم. 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.