صفحه اصلی / محدودیت بازار، دوسوم نیروی کار صنعت لوستر را کم کرد

محدودیت بازار، دوسوم نیروی کار صنعت لوستر را کم کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، «احمد رحمانی» امروز در گفت و گو افزود: هر تولیدکننده لوستر در گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر داشت که به دلیل مشکلات و محدودیت در فروش و صادرات بسیاری از آنا نبیکار شده اند و باید مسئولان در این زمینه بستر مناسب را فراهم کنند. 
رحمانی اعلام کرد: ۴۰۰ کارخانه تولیدکننده لوستر در کشور فعال است و ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و یکصد هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این رسته فعالیت می کنند؛ در نتیجه، این صنعت می تواند در زمینه ایجاد اشتغال حرفی برای گفتن داشته باشد. 
وی اضافه کرد: ما نباید به بازار داخل تکیه کنیم؛ همچنین باید تلاش کنیم از حداکثر ظرفیت کارخانه ها استفاده کنیم که این مهم با سازماندهی تولیدکنندگان و گسترش صادرات محقق می شود. 
** قیمت گذاری بر پایه تعادل عرضه و تقاضا 
این مقام صنفی درباره حذف قیمتگذاری از خدمات صنفی و واگذاری آن به واحدهای صنفی گفت: قیمت گذاری نقشی مهمی ندارد؛ بلکه تعادل عرضه و تقاضا اهمیت دارد و اگر بین عرضه و تقاضا تعادل باشد به اهرم های تعزیراتی و بازرسی نیاز نداریم. 
به گفته وی، اگر تنها راه اشتغالزایی و رفع بیکاری، بسترسازی برای تولید است.
به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی لوستر، چراغ های روشنایی و تزیینی سوم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
در این نمایشگاه که با هدف توسعه و افزایش تولید و بازده این صنعت، معرفی ابزارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات و اشتغالزایی ساماندهی شده است، ۲۰۱ شرکت داخلی و ۱۹ شرکت خارجی از ترکیه، چین و تایوان حضور دارند. 
این نمایشگاه تا ششم دی ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.