چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / بازدید دانشجویان از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف

بازدید دانشجویان از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آقای دکتر انعامی رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه شاهد ، این بازدید مختص دانشجویان درس مبانی کارآفرینی دانشگاه شاهد و با همکاری و همراهی استاد این درس، جناب آقای دکتر امیر امامی برگزار گردید. این دانشجویان از میان چهار کلاس درس مبانی کارآفرینی در روزهای شنبه انتخاب شده بودند. انتخاب آنها طی فرایندی انجام شد که در آن دانشجویان قبل از بازدید بصورت داوطلبانه مبادرت به ارسال ایده ای کارآفرینانه یا دغدغه ای مربوط به حل مشکلی در بازار یا جامعه به استاد درس مریوطه کرده بودند. ایده ها و دغدغه ها پس از دریافت و بررسی جهت اقدامات بعدی ثبت گردیدند.
مجتمع خدمات فناوری  صنعتی شریف از ساختارهایی به منظور حمایت و ترویج فرهنگ خلاقیت، نوآوری و کارافرینی برخوردار است. بخش های مستقر در این مجتمع عبارتند از :
۱-     مرکز آموزش کارآفرینی
۲-     ستاک : سامانه ثبت و توسعه ایده های کارافرینانه
۳-     شتا بدهنده ی دانشجویی
۴-     برنامه تجاری سازی دستاورد های فناورانه دانشجویی
۵-     برنامه توسعه و انتقال فناوری
۶-      مرکز خدمات آزمایشگاهی
در این بازدید پس از معرفی اولیه هریک از این واحد ها توسط مسئول مربوطه، دانشجویان فرصت گفتگو و تبادل نظر با آن ها را داشتند. برای مثال در زمینه ی ملزومات و پیش نیاز های قبل از ارسال ایده، تیم سازی، نحوه ارائه ی ایده کسب و کار، فرایند غربال ایده ها توسط مرکز(بخش ستاک)، نحوه عضویت، همکاری و دریافت خدمات از این مرکز از جمله این موارد است. 
این بازدید به دانشجویان کمک می کرد که بصورت واقعی و بی واسطه با دنیای کسب و کار و نحوه فعالیت کارآفرینان و پروژه های آنها آشنا شوند و آن را با ایده های تجاری خود مقایسه کنند.کارآفرینان جوانی که از اساتید ، فارغ التحصیلان، دانشجویان، یا ترکیبی از هریک گروه ها از دانشگاه صنعتی شریف هستند. بعلاوه با توجه به اینکه دانشجویان شرکت کننده هریک ایده یا دغدغه ای مربوط به کسب و کار در ذهن داشتند، آنها از نزدیک می توانستندکاربرد مفاهیم مطرح شده در گارگاه ها و کلاس های درس مبانی کارآفرینی را در دنیای واقعی مشاهده کنند و ارزیابی مفیدی نسبت به کیفیت و کمبود های  موجود در ایده خود برای اقدامات آتی داشته باشند.
از آنجاییکه در سال های اخیر این مرکز از موفقیت های قابل توجهی درتوسعه کارآفرینی برخوردار بوده، این بازدید فرصت ارزشمندی را برای الگو گیری و بهره مندی از تجربیات این آن برای ایجاد مرکزی مشابه در دانشگاه شاهد فراهم کرده است.
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.