صفحه اصلی / توسعه صنعت لیزینگ در گرو تشکل‌گرایی

توسعه صنعت لیزینگ در گرو تشکل‌گرایی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران،  نادر سیف، معاون تشکل‌های اتاق ایران در همایش ملی «لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال» بر ضرورت تشکل‌گرایی در صنعت لیزینگ برای توسعه این صنعت تأکید کرد و گفت: صنعت لیزینگ با ظرفیت‌های موجود خود می‌تواند با محوریت نهاد ناظر به ابزاری قوی در جهت تأمین مالی در اقتصاد ایران تبدیل شود.
نادر سیف، معاون تشکل‌های اتاق ایران در همایش ملی «لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال» بر ضرورت تشکل‌گرایی در صنعت لیزینگ برای توسعه این صنعت تأکید کرد و گفت: صنعت لیزینگ با ظرفیت‌های موجود خود می‌تواند با محوریت نهاد ناظر به ابزاری قوی در جهت تأمین مالی در اقتصاد ایران تبدیل شود.
توجه به صنعت لیزینگ، تحریک تقاضا در بازار را به دنبال خواهد داشت
نادر سیف بر ضرورت تشکل‌گرایی در صنعت لیزینگ و ارتقای این صنعت با تدوین رویه‌ها و استانداردهای تشکل‌های مطلوب تأکید کرد.
معاونت تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در همایش ملی لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال، گفت: در مدت‌زمان کمی که از تأسیس این انجمن می‌گذرد فراگیر شدن آن با داشتن ضریب عضویت بالا در جهت ارتقا و تدوین رویه‌ها و استانداردهای صنعت لیزینگ و سازمان‌دهی در دفاع از حقوق اعضا و رعایت استانداردهای اتاق ایران در راهبرد تشکلی پیشگام باشد.
سیف با اشاره به اهمیت نقش لیزینگ در اقتصاد کشور گفت: این صنعت متأسفانه  نقش خود را در تأمین مالی اقتصاد ایران به‌صورت جامع و کامل نتوانسته ایفا کند درحالی‌که با وجود ظرفیت موجود، می‌تواند با محوریت نهاد ناظر تبدیل به ابزاری قوی در جهت تأمین مالی در اقتصاد ایران شود.
وی در ادامه افزود : رویکرد و سیاست‌های کلان کشور باید به رشد و توسعه صنعت لیزینگ بینجامد تا این صنعت بتواند از نقش و جایگاه مهم خود در راستای اجرایی شدن سیاست‌های کلان اقتصادی و کمک به  تقویت تولید و اشتغال داخلی ایفای نقش‌آفرینی کند.
بر اساس این گزارش، همایش ملی لیزینگ، توسعه اقتصادی، تولید و اشتغال در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه با هدف بررسی راه‌های توسعه صنعت لیزینگ در ایران و روش‌های جدید تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.