صفحه اصلی / آیین بازگشایی صندوق دومین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری

آیین بازگشایی صندوق دومین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-خبرنگار کسب و کار، هومن نجاتی؛ صبح امروز یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶، آیین بازگشایی صندوق دومین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری با حضور دکتر مهران عربی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد، دکتر بهرام حسین‌زاده رئیس گروه کارآفرینی، رشد و ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر ویشتاسب سلیمانیان رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه و دبیر اجرایی جشنواره‌، دکتر روح‌ا… همتی دبیر علمی جشنواره، رؤسای مراکز رشد استان و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد در این آیین از ارسال ۱۰۰ ایده به بخش دانشجویی و آزاد جشنواره خبر داد و گفت: به‌منظور بالا بردن کیفیت و نوآوری ایده‌های نوپا، از هر شخص تنها سه ایده برای شرکت در جشنواره دریافت شد و ایده‌های دریافت‌شده تا زمان ارسال به داوری در صندوق ایده‌های دومین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت کاملاً محرمانه نگهداری شدند.
سلیمانیان افزود: اولین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری فرصتی مناسب برای آسیب‌شناسی و بهبود کیفیت برگزاری جشنواره در سال جاری فراهم کرد و به همین دلیل بخش دانش‌آموزی به دومین جشنواره اضافه شد که جنبش و پویایی جشنواره را افزایش داد.
دبیر اجرایی دومین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: ایده‌های دانشجویی و آزاد، بعد از بررسی اولیه، توسط کادر علمی متخصص مورد داوری علمی و فنی قرار می‌گیرند و ایده‌های برتر در مرکز نوآوری دانشگاه شهرکرد مستقر شده و تا زمان راه‌یابی به مراکز رشد سطح استان مورد حمایت قرار می‌گیرند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین با تأکید بر ضرورت حمایت از ایده‌های نوپا تا تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ایده‌های خلاقانه‌ی برخی افراد به دلیل حمایت نشدن به‌صورت یک ذهنیت باقی می‌مانند در حالی که با توجه و حمایت می‌توانند به یک شرکت موفق اقتصادی تبدیل شوند، چنانچه شاهدیم که برندهای معتبر در کشورهای صنعتی از میان ایده‌های نوپا شکل گرفتند.
مهران عربی افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید به فناوری و کارآفرینی علاقه‌مند باشند و با این دغدغه در مسیر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان قدم بردارند.
گفتنی است در پایان این آیین، صندوق دومین جشنواره‌ی ایده‌ی سبزکوه استان چهارمحال و بختیاری بازگشایی شد و ایده‌های دانشجویی و آزاد که به‌منظور حفظ نوآوری و جلوگیری از کپی‌برداری به‌صورت محرمانه نگهداری شده بودند، به مرحله‌ی داوری ارسال شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.