صفحه اصلی / شاخص کل بورس ۷۱۳ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس ۷۱۳ واحد رشد کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در دومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته شاخص کل ۷۱۳ واحد رشد کرد و به رقم ۹۷ هزار و ۵۲۹ واحدی رسید. این رشد درحالی رخ می دهد که نماگر بازارسرمایه در هفته های گذشته توانسته چندین بار کانال شکنی کند، در دادوستدهای امروز پتروشیمی‌ها و نمادهای پالایشی بیشترین تاثیر را در رشد دماسنج بازار سرمایه برعهده داشتند.
 امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۷۱۳ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۷ هزار و ۵۲۹ واحدی افزایش یافت. شاخص کل هم وزن نیز با ۳۷ واحد رشد تا رقم ۱۸ هزار و ۸ واحدی رشد کرد.
دماسنج بازار سرمایه امروز در حالی تراز ۹۷ هزار واحدی را رد می کند که در ماه های گذشته در نیمه کانال ۸۵ هزار واحدی قرار داشت. در هفته ها و ماه های گذشته موضوعاتی همچون افزایش جهانی قیمت فلزات اساسی و محصولات نفتی و پتروشیمی از عوامل رشد بازار سهام ایران بوده به طوری که در طی دو ماه گذشته شاخص کل توانسته چندیدن بار کانال شکنی کند و تا اواسط کانال ۹۷ هزار واحدی بالا رود.
در دادوستدهای دومین روز معاملات تالار شیشه‌ای شاخص بازار اول با ۵۷۴ واحد افزایش به رقم ۶۹ هزار و ۸۳۰ واحدی رسید و شاخص بازار دوم با ۱۱۶۳ واحد  تا رقم ۲۰۴ هزار و ۷۶۷ افزایش یافت. شاخص آزاد شناور در این مدت ۶۸۸ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۰۵ هزار و ۷۳۱ بالا رفت.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را روی دماسنج بازار سرمایه اعمال کردند. امروز نمادهای پتروشیمی و پالایشی بیش از دیگر نمادها سعی کردند شاخص را به سمت بالا هدایت کنند، اما در طرف مقابل مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران و سرمایه‌گذاری خوارزمی سه نمادی بودند که معاملات‌شان به روند کاهشی دماسنج بازار سرمایه کمک کرد.
در دادوستدهای امروز گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت نفتی عمدتا با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. در این گروه ۷۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۴ میلیارد تومان در ۶۸۶۹ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت، اما در گروه فلزات اساسی عمده نمادها نوسان قیمتی کمتر از یک درصد داشته‌اند. در این گروه نیز ۹۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان معامله شد.
خودرویی‌ها نیز در دادوستدهای امروز تالار شیشه‌ای شاهد معامله ۱۳۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان بودند. روند قیمت‌ها در این گروه نیز عمدتا افزایشی بود. هرچند که سهم‌هایی که شاهد کاهش قیمت پایانی بودند در این گروه کم به چشم نمی‌خوردند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۵۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۶۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۰ هزار و ۳۵ نوبت داد و ستد بود.
 
آیفکس نیز امروز حدود سه واحد رشد کرد و به رقم ۱۱۹۵ واحدی دست یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۱۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۳۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از جمله نمادهای تاثیرگذار در آیفکس می‌توان به هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.