صفحه اصلی / ثبت ١٣ میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی در ٩ماهه سال ٩۶

ثبت ١٣ میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی در ٩ماهه سال ٩۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی روز یکشنبه در نشست خبری ، افزود: بیشترین آمار ثبت مربوط به تهران و بیشترین سند رسمی ثبت شده به ترتیب مربوط به اسناد وکالت، اتومبیل و سپس ملک بوده است.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران از نمایندگان مجلس خواست تا حداقل بودجه کاداستر را در نظر بگیرند که مشکلاتی در این زمینه وجود نداشته باشد.
وی بیشترین مشکلات را مربوط به املاکی دانست که به صورت کاداستری ثبت نشده است.
دستی اردکانی با بیان امضای تفاهم نامه برای اجرای فیبر نوری در دفاتر اسناد رسمی تهران اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور سرعت بخشی و عدم قطعی اینترنت امضا شد که این کار در ١٠ دفتر تهران بصورت پایلوت اجرایی شده است.
** ادامه مشکل شناسنامه ساختمان در تهران
دشتی اردکانی در بخش دیگری از سخنانش درباره قانون پیش فروش ساختمان، گفت: در اکثر استان ها این قانون اجرا می شود اما در تهران همچنان مشکل شناسنامه فنی ساختمان وجود دارد.
وی ادامه داد: با این همه شهرداری تهران اعلام کرده مشکل حل شد و اگر قانون پیش فروش اجرا شود قطعا مشکلی در این عرصه نخواهد بود؛ هرچند برخی نمی خواهند این قانون اجرا شود که بعدا دلایل آن را شاید بیان کنم.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمی ، اعلام کرد: براساس آیه ۲۸۲ قرآن کریم، دویست و هشتاد و دومین روز سال یعنی ششم دی ماه را روز دفاتر اسناد رسمی نامگذاری کردیم چون این آیه درباره اسناد است و به همین مناسبت همایشی چهارشنبه پیش رو با حضور رییس اتحادیه جهانی برگزار و از تمبر روز دفاتر اسناد رسمی رونمایی می ‌شود. 
دشتی با بیان اینکه ۴۰درصد از اقتصاد کشور در سازمان ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی رقم می خورد، از ثبت نشدن نامی در این روز در تقویم کشور انتقاد کرد و گفت: تقاضا کردیم روز دفاتر اسناد رسمی به صورت رسمی در تقویم ثبت شود؛ هشت سال است این درخواست انجام شده و امیدواریم با همکاری دولت و قوه قضاییه این امر محقق شود.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.