چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / قطار توسعه صنعت گاز به پایتخت فیروزه ایران رسید

قطار توسعه صنعت گاز به پایتخت فیروزه ایران رسید

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حسن منتظر تربتی، اظهار کرد: با گازرسانی به شهر همت آباد، فاز نخست پروژه احداث خط انتقال گاز ۵۲ کیلومتری همت آباد – بار در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، طول خط انتقال یادشده (از ابتدای خط تا شهرستان همت آباد) را ۱۳ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط انتقال به قطر ۱۰ اینچ و با فشار طراحی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع ( PSI)  از خط لوله گاز ۱۲ اینچ موجود نیشابور- سبزوار در کیلومتر ۱۵۸ منشعب شده و با رسیدن به شهرستان همت آباد، مردم این منطقه را از نعمت گاز بهره مند می کند.
وی اظهار کرد: تاسیسات نصب شده روی این خط انتقال شامل ایستگاه انشعاب ابتدای خط، ایستگاه فرستنده توپک، ایستگاه انشعاب، CGS ( ایستگاه تقلیل فشار گاز ) همت آباد و ایستگاه حفاظت کاتدیک می‌شود.
تربتی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۰ کیلومتر از کل پروژه لوله گذاری شده، گفت: هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم از نعمت گاز طبیعی منطقه مانند همت آباد، امیرآباد، بار و غیره بوده که خوشبختانه با همکاری مسئولان و تلاش کارکنان، فاز نخست آن به زودی افتتاح می‌شود تا اهالی همت آباد، امسال زمستانی گرم را سپری کنند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، درباره کالاهای مصرف شده در اجرای پروژه گازرسانی به همت‌آباد گفت: در احداث این پروژه، حدود هزار و ۱۰۰ شاخه لوله به وزن تقریبی ۶۶۵ تن مورد استفاده قرار گرفته که با احتساب سایر اقلام و کالاهای مورد نیاز پروژه از طریق ۳۰ تریلر حمل شده است.
آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال تقویتی ۱۶ اینچ تربت حیدریه – کاشمر
به گفته تربتی، افزون بر بهره برداری از پروژه همت آباد_ بار، عملیات احداث خط لوله انتقال گاز تقویتی ۱۶ اینچ تربت حیدریه   کاشمر به طول تقریبی ۷۷ کیلومتر و با فشار طراحی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع که از حوالی شهر تربت حیدریه آغاز شده و تا ایستگاه تقلیل فشار ( CGS ) کاشمر ادامه دارد نیز با هدف تقویت فشار گاز شهرهای واقع در منطقه و گازرسانی به مصرف‌کننده های جدید آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اعلام کرد: این خط لوله شامل یک ایستگاه فرستنده توپک، ۵ ایستگاه شیر بین راهی، یک ایستگاه گیرنده توپک و ۲ ایستگاه حفاظت کاتدیک است.
وی یادآور شد: محل اجرای این پروژه در استان خراسان رضوی حد فاصل شمال شهر تربت حیدریه تا جنوب شهر کاشمر و در مجاورت خط لوله ۱۲ اینچ موجود بوده و هزینه اجرای آن بیش از ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین مطالعه کنید:

شماره ۳۰۱۸ روزنامه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.