صفحه اصلی / مخالف «مشاوران جوان» هستم؛ نیاز به مدیران جوان داریم

مخالف «مشاوران جوان» هستم؛ نیاز به مدیران جوان داریم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمد مهدی تندگویان ، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان سمنان گفت:خدا را شاکرم که توفیقی دست داد تا به استان سربلند سمنان بیایم . 
تندگویان ادامه داد:استان سمنان یکی از استان های موفق در حوزه جوانان است ،به نمایندگی از دولت تشکر ویژه ای از دست اندر کاران استان دارم ،در حوزه آسیب های اجتماعی استان سمنان در پایین ترین سطح قرار دارد ولی همچنان  با ایده ال ها فاصله داریم. 
او در ادامه گفت: ما سال ها از تعهداتمان به مردم عقب هستیم بنابراین راهی برای استراحت مدیران وجود ندارد. 
تندگویان ادامه داد: در استان سمنان در حوزه جوانان موفق عمل کردیم ولی نیاز به بازنگری در سیاست های کلی حوزه جوانان داریم. 
معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه گفت: بیش از یک چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند این موضوع هم میتواند تهدیدی باشد و هم فرصت،مشکل ما این است که از این جمعیت جوان غافل شدیم و جایگاه جوانان را در نظر نگرفتیم ،بعد از انقلاب امور کشور به جوانان سپرده شد ، میانگین سنی کابینه شهید رجایی ٣۴ سال بود ،در جنگ هم این جوانان بودند که کشور را به پیروزی رساندند، پس چراامروز به جوانان اعتماد نمی کنیم ؟
تندگویان ادامه داد :من با بحث مشاورین جوان مخالفم، ما نیاز به مدیران جوان داریم، امروز نگرش جوانان ما به مدیریت تغییر کرده است و هر جا به جوانان اعتماد کردیم شاهد موفقیت بودیم ،یکی از علل موفقیت استان سمنان این است که کار های حوزه جوانان به خود جوانان سپرده شده است. 
او در ادامه گفت: امروز شاهد حضور جوانان در دولت هستیم ، حضور یک جوان در سمت وزیر، نشان از اعتماد دولت و تغییر رویکرد به جوانان است ،در وزارت نفت کلیه کارهای مهم به جوانان سپرده شده است،مشکل امروز ما این است که به جوانان میدان ندادیم تا تجربه کسب کنند و امروز در حوزه های مدیریتی با عدم وجود جوانان با تاجربه مواجه هستیم .
معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: هم اکنون در کشورحدود ١٧٠٠ سمن داریم که طی آن چند هزار جوان سازمان دهی شده اند،تا پایان دی ماه از اساسنامه مجمع ملی سمن ها با حضورمعاون رییس جمهور رونمایی خواهیم کرد. 
او ادامه داد:رویکرد ما در حوزه سمنها در شهرستان ها بیشتر نگاه کارافرینی است ، ما میخواهیم به جوانان یاد بدهیم با حضور  در فعالیت های تشکلی می توانند به سمت موفقیت  های اقتصادی بروند.
تندگویان در ادامه گفت:اگر بتوانیم با برون سپاری سمن های جوانان را در امور دخالت دهیم در بودجه هم صرفه جویی می شود و اینطور نیست که حضور جوانان هزینه زا تصور می شود ،در هر شهرستانی باید ببینیم در کدام حوزه  خلا  وجود دارد و باید سمن های را به سمت فعالیت در ان حوزه تشویق کنیم تا بتوانیم از پتانسیل های جوانان استفاده کنیم . 
معاون ساماندهی امور جوانان افزود:سمن های جوانان را یار دولت میدانم نه بار دولت،جوانان با پتانسیل های خود می توانند به دولت کمک کنند،بر خلاف سیاه نمایی ها صورت گرفته بسیاری از جوانان نخبه در حال بازگشت به ایران هستند، اگر ظرفیت های جوانان استفاده نکنیم خودمان اسیب میبینیم .
تندگویان در ادامه گفت:با نهادهای مختلف برای تسهیل فعالیت سمن ها در حال مذاکره هستیم ، به عنوان مثال در جلسه ای که با نیروهای مسلح داشتیم قرار شد بنابر صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص سرباز مهارت، بسیاری از فعالین سمن ها بتوانند از کسری و امریه استفاده کنند،با بانک های عامل در حال رایزنی  هستیم تا بتوانیم به طرح های ملی که از سوی سمن ها پیشنهاد می شود تا سقف١٠٠میلیون تومان کمک کنیم .
معاون ساماندهی امور جوانان در پایان با اشاره به لزوم حمایت از سمن ها توسط نهادهای مختلف گفت:افزایش تعدا سمن ها در استان های مختلف با کاهش چشمگیر اسیب های اجتماعی روبه رو بوده است زیرا که جوان پایگاهی پیدا کرده و مشغول فعالیت هستند  و به سمت اسیب های اجتماعی کشیده نمی شوند.
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.