صفحه اصلی / ثبت بافت تاریخی یزد نشانه پذیرش ارزش‌های آن در جامعه جهانی است

ثبت بافت تاریخی یزد نشانه پذیرش ارزش‌های آن در جامعه جهانی است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اهمیت جهانی شدن بافت تاریخی یزد، گفت: ثبت بافت تاریخی به معنی مورد استقبال قرار گرفتن ارزش‌های آن در دنیا است .
«اسکندر مختاری»، با اشاره به اهمیت ثبت بافت تاریخی یزد، اظهار کرد: این رخداد رویداد بزرگی برای کشور و استان یزد است و باید به خوبی قدر آن را دانسته و ازآن استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که ثبت بافت تاریخی به معنی مورد استقبال قرار گرفتن ارزش‌های آن در دنیا است، افزود: زنده بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های بافت تاریخی یزد است و همین امر بافت تاریخی این شهر را به یکی از پیچیده‌ترین اسناد تاریخی تبدیل کرده است.
این استاد دانشگاه شهید بهشتی،‌گفت: در عصری که توسعه شهری همه ارزش‌ها را نابود کرده، حفظ بافت تاریخی و جریان داشتن زندگی در آن ارزش بسیار بزرگی است .
مختاری در ادامه با اشاره به این‌که بافت تاریخی یزد نشان دهنده هویت این شهر است، تصریح کرد: جهانی شدن بافت تاریخی یزد این نوید را می‌دهد که قرار است توسعه مخرب از یزد دور بماند.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده درست از فرصت‌های بدست آمده در حوزه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یزد گوهری است که هر روز گران قیمت‌تر می‌شود،‌به همین دلیل باید تمام تلاش برای بقای هر چه بهتر و بیشتر آن انجام شود .
این استاد دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: بافت تاریخی شهر یزد متعلق به همه مردم جهان است بنابراین همه ما در حفظ آن احساس مسئولیت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.