صفحه اصلی / سهم بالای زنان دانش‌آموخته در ترکیب متقاضیان کار

سهم بالای زنان دانش‌آموخته در ترکیب متقاضیان کار

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با سوزانا ترستال سفیر هلند در ایران دیدار و بر ضرورت توسعه گفتگوها برای ایجاد فهم مشترک از فرهنگ و حرکت در مسیر صلح و نوع‌دوستی تاکید کرد.
 معاون رییس جمهور به ظرفیت‌های توسعه یافته زنان ایرانی و دستاوردهای آنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرده و گفت: بیش از دو دهه است که سهم زنان به صورت مستمر بیش از ۵۰ درصد از سهم دانشجویان در آموزش عالی کشور را دارند و بنابراین از نظر آگاهی و تخصص رشد جدی را تجربه کرده‌اند.
ابتکار با تاکید بر اینکه حوزه اقتصاد در جهان اکنون حوزه ای پرچالش است و ما به دنبال رفع این موانع در اقتصاد کشورمان هستیم، گفت: به دلیل سهم بالای زنان دانش‌آموخته در ترکیب متقاضیان کار، آنان در اولویت سیاست‌گذاری و برنامه ریزی ها قرار دارند.
معاون رییس جمهور، پیشرفت و بهبود وضعیت زنان روستایی را از دیگر حوزه‌های مورد توجه معاونت دانست و گفت: در تلاش هستیم با مشارکت زنان روستایی در مسیر اقتصادی امن و پایدار گام برداریم.
وی به برخی از تجارب موفق زنان روستایی در توسعه کسب و کار مانند آنچه در روستای قصبه شهرستان گناباد رخ داده، اشاره کرد و افزود: شاهد تجربیات موفقی مانند توسعه کسب و کارهای مرتبط با انرژی‌های پاک توسط زنان هستیم.
معاون رئیس جمهور علاوه بر این، به اقداماتی مانند تلاش برای دسترسی دختران مناطق محروم به ویژه در سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی به فرصت‌های تحصیلی اشاره کرده و به نقش گروه‌های مرجع مختلف اجتماعی، مذهبی و فرهنگی در اثربخشی این سیاست‌ها و اقدامات تاکید کرد. 
در این ملاقات سفیر هلند ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات بر تمایل و علاقمندی کشور هلند بر توسعه روابط در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه زنان و خانواده تاکید کرد.
وی با اشاره به ارتقا نقش زنان در عرصه‌های مختلف گفت: حضور زنان ایرانی در عرصه‌های ورزشی بسیار چشمگیر و تحسین برانگیز است.
خانم ترستال با اشاره به برنامه‌های دو کشور ایران و هلند در زمینه گفتگوهای حقوق بشری، به برنامه‌های کشور هلند در زمینه حمایت و تلاش برای کاهش خشونت علیه زنان و حمایت از خانواده و کودکان و توسعه زیرساخت‌های قانونی اشاره کرد.
وی با تاکید بر فرهنگ غنی و توسعه یافتگی اجتماعی ایران برای توسعه گفتگوها با حضور هیات های هلندی ابراز تمایل کرد.
در ادامه طرفین به بحث و  بررسی در مورد راهکارهای ارتقا نقش زنان در صلح و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.