صفحه اصلی / مالکیت فکری ایرانی با طراحی خودروهای مدرن در سایپا تحقق می یابد

مالکیت فکری ایرانی با طراحی خودروهای مدرن در سایپا تحقق می یابد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، دکتر محمود شیخ زین الدین با بیان مطلب فوق اظهار کرد: مالکیت فکری اغلب خودروهایی که مردم استفاده می کنند، ایرانی نیست و برحسب گزارش های مدیران مرکز تحقیقات سایپا، توانستیم این قدم بزرگ را برداریم که طراحی خودرو متعلق به خودمان باشد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای معرفی مرکز تحقیقات سایپا به عنوان یک مرکز دانش بنیان، وجود قابلیت های لازم در این مجموعه است که فعالیت های مبتنی بر دانش و فناوری ایرانی را پیگیری و انجام می دهد.
معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هم اکنون پس از دو سال دوباره از مرکز تحقیقات سایپا بازدید کردیم تا نتایج مثبت عملکرد این مرکز را از نزدیک مشاهد کنیم و خوشبختانه برنامه هایی که در گذشته از سوی این مرکز اعلام شده، هم اکنون به اجرا درآمده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه برنامه های مرکز تحقیقات سایپا اجرایی شده و خیلی خوشحالیم که آزمایشگاه های مرجع صنعت خودرو مانند تست تصادف که ضروری می باشد، در مرکز تحقیقات سایپا مطابق برنامه ارائه شده و بر اساس زمان بندی پروژه، راه اندازی خواهد شد.
شیخ زین الدین اظهار امیدواری کرد: خودروهایی که در مرکز تحقیقات سایپا با مالکیت فکری متخصصان ایرانی در حال طراحی و تولید است، بتوانند در آینده موفق به کسب سهم بازار و صادرات شوند.
وی گفت: در خودروسازان معروف دنیا از تخصص و دانش متخصصان ایرانی استفاده می شود و چه بهتر که خودروهای خودمان را بر اساس فرهنگ، سلائق و علائق ایرانیان طراحی و تولید کنیم.
معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: از عملکرد مرکز تحقیقات سایپا راضی هستیم و از اهتمام این مجموعه در امر طراحی خودروهای جدید سپاسگزاریم.
گفتنی است در جریان بازدید معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، علیرضا مصدقی مدیرعامل و همچنین مدیران ارشد این مرکز، گزارشی از آخرین دستاوردها و پروژه های در دست اجراء و آتی گروه خودروسازی سایپا در حوزه طراحی و توسعه محصول ارائه کردند و این مقام مسئول از نزدیک در جریان پیشرفت پروژه ها و محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.