صفحه اصلی / رشد حدود ۳۲ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ ماه ۲۰۱۷

رشد حدود ۳۲ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ ماه ۲۰۱۷

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، از انجمن جهانی فولاد، تولید این محصول در ایران در ماه نوامبر (آبان- آذر) به یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۸۲ تن رسید که در قیاس با ماه پیش از آن یعنی اکتبر (مهر- آبان) و تولید یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۹۴ تن، ۱.۸ درصد رشد نشان می دهد.
برپایه این گزارش، تا پایان ماه نوامبر امسال ۱۹ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۳۴۴ تن فولاد در ایران تولید شد که در همسنجی با سال گذشته میلادی ۳۱.۹ درصد رشد داشته است.
براساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد خام کشور باید به ۵۵ میلیون تن برسد و انتظار می رود به جایگاه هفتم جهان ارتقا پیدا کنیم.
سنگ آهن به عنوان اصلی ترین ماده اولیه تولید فولاد محسوب می شود که ذخیره شناسایی شده آن پنج میلیارد و ۱۰۰ تن اعلام شده که از این رقم بیش از سه میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
** صادرات ۶.۲ میلیارد دلار محصولات معدن و صنایع معدنی تا پایان آبان ماه
برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشور در هشت ماه امسال با رشد چهار درصدی در همسنجی با پارسال به ۶.۲ میلیارد دلار رسیده است.
آهن اسفنجی با رشد صادرات ۴۸۲ درصدی بیشترین شتاب رشد را در بین محصولات این حوزه دارد.
از نظر تناژ، سنگ آهن با صادرات ۱۲.۵ میلیون تن (رشد پنج درصدی) و سیمان با صادرات ۱۰.۵ میلیون تن (رشد سه درصدی) در ردیف های نخست و دوم قرار دارند.
همچنین صادرات زنجیره فولاد ایران با رشد ۲۲ درصدی سالیانه به ۵.۷ میلیون تن رسیده است.
با وجود سهم پنج درصدی بخش معدن و صنایع معدنی از تولید ناخالص داخلی کشور، سهم صادرات این حوزه تا پایان آبان ماه از نظر ارزشی ۲۲ درصد کل صادرات کشور و از نظر وزنی ۵۶ درصد کل است.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.