صفحه اصلی / برخورد مناسب با مشتریان، آینده بانک را تضمین می کند

برخورد مناسب با مشتریان، آینده بانک را تضمین می کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره روابط عمومی بانک دی، محمد رضا قربانی مدیر عامل بانک با اشاره به سیاست های قبلی نظام بانکی در راستای رقابت درجذب منابع با ابزار افزایش نرخ سود سپرده ها که منجر به افزایش نرخ تمام شده پول شد گفت: در عرصه رقابت نا صحیح در نرخ سود سپرده ها اتفاق هایی افتاده که باعث شده هزینه تمام شده پول بالا برود اما از شهریور ماه امسال بانک مرکزی بنا به درخواست بانک ها مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده ها به این رقابت غیر اصولی پایان داد.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به اینکه تمام بانک ها نرخ های اعلامی از سوی بانک مرکزی را رعایت کردند و شرایط یکسانی با هم دارند افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی، بازرسی دقیقی از پنج هزار شعبه انجام شده که گزارش آن حاکی از رعایت نرخ سودسپرده در تمامی شعب بوده و بیانگر این است که  تمام بانک ها به رعایت نرخ سود پایبند هستند.
قربانی در ادامه با اشاره به اینکه باید از فرصت ایجاد شده دراختلاف بین نرخ سپرده ها و تسهیلات استفاده کنیم و با جذب منابع ارزان قیمت تلاش کنیم به سود آوری برسیم گفت: فرصت طلایی  که نصیب نظام بانکی شده را باید قدر بدانیم چرا که دنباله روی از سیاست های اشتباه قبلی موجب زیان بانک ها می شود .
 مدیر عامل بانک دی افزود: با توجه به نظارت های انجام شده از سوی بانک مرکزی هیچ بانکی مزیت رقابتی در حوزه نرخ ایجاد نکرده و این رقابت نادرست از بین رفته است و همه موارد و دلایلی  که منجر به این می شد که منابع از یک بانک به بانک دیگری منتقل شود از بین رفته است.
وی با اشاره به برنامه های منسجم هیات مدیره بانک و اقدامات انجام شده طی 6 ماه گذشته افزود: مدیران ارشد و مدیران میانی در بانک مستقر شدند، کارگروه های تخصصی متعددی تشکیل شده و اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده و فضای آرامش به بانک بازگشته و با اصلاح ترکیب سپرده ها طی این مدت 2 درصد کاهش نرخ در قیمت تمام شده پول بانک داشته ایم که اتفاقی بزرگ و نوید بخش سود آوری است.
مدیر عامل بانک دی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که اگر قرار است اتفاق بزرگی در بانک بیفتد با رعایت بهداشت اعتباری،اعتبار سنجی دقیق، شناخت بهتر در حوزه اعطای تسهیلات، جذب منابع ارزان قیمت، اصلاح ترکیب سپرده ها و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده پول، و همچنین وصول مطالبات ممکن خواهد بود خاطر نشان کرد: نیاز به تلاش بیشتر درلایه روسای شعب به عنوان سکانداران شعبه و اهتمام تمام همکاران صف و ستاد مرکزی داریم تا با ارائه خدمات مناسب و متناسب به مشتریان، عملیات بانکی ما به سود دهی منجر شود.
قربانی با اعلام اینکه شعب، دروازه ورود و خروج پول در بانک هستند گفت: دارا بودن دانش تخصصی، برخورد مناسب با مشتریان،  اخلاق خوش و رفتار حرفه ای، آینده بانک را تضمین می کند
وی افزود: اگر روسای شعب و همکاران به مشتری مداری اهتمام بورزند آینده روشنی در انتظار بانک خواهد بود.
مدیر عامل بانک دی در پایان سخنانش با بیان اینکه انتظار می رود درسه ماهه پایانی سال سهم قابل توجهی از بازار پولی کشور به خود اختصاص بدهیم تا بتوانیم در اقتصاد کشور نقش آفرین باشیم گفت: همکاران در ستاد مرکزی بانک با برنامه ریزی منسجم و پیگیری مداوم و لحظه به لحظه به دنبال رسیدن به نقطه آرمانی و مورد نظر هستند و بی شک با همت روسای شعب و تلاش همکاران به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.
در ادامه این نشست ناصر شریعتی مدیر کل امور شعب و بازاریابی بانک دی با یادآوری این که  بانک ها با دو مقوله تجهیز منابع و تخصیص صحیح منابع مواجه هستند گفت:  باید بتوانیم به درستی با بازاریابی مناسب،  منابع ارزان قیمت جمع کنیم و به طرز مناسبی منابع جذب شده را مصرف کنیم تا به سود آوری برسیم.
مدیر کل امور شعب و بازاریابی بانک دی همچنین با اعلام اینکه درجه بندی فعلی شعب در حال اصلاح است از رتبه بندی هفتگی شعب خبر داد و گفت : رتبه بندی هفتگی شعب بر اساس شاخص های مورد نظر در اهداف تعیین شده انجام شده و بر اساس وزن هر یک از شاخص ها رتبه ها مشخص می شود و به صورت هفتگی تمامی شعب  بر اساس شاخص های انجام شده رتبه بندی می شوند و این رتبه بندی ها اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به  تشکیل اطاق فکر در اداره کل امورشعب در راستای استفاده از ایده های خلاقانه همکاران شعب و دست یابی به راهکارهای خلاقانه و مناسب برای تحقق اهداف گفت: برای رقابت با رقبا باید به علم روز مسلط شویم و با تسلط بر مباحث علمی و برنامه ریزی مناسب بر اساس اهداف و استراتزی های بانک گام برداریم و تا تحقق کامل اهداف تعیین شده بانک دست از تلاش برنداریم.
شریعتی با اشاره به این که تمام بانک های خصوصی امکانات و شرایط رقابتی یکسانی دارند گفت: باید در این شرایط با استفاده از اخلاق حرفه ای به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم و از مدیران با تجریه بانک انتظار داریم با استفاده از تجارب ارزشمند خود فضا را برای تحقق اهداف آماده کنند.
وی با بیان اینکه برای تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات باید با جذب منابع و وصول مطالبات فضا رابرای پرداخت های بهینه تسهیلات آماده کرد تا بتوان در اقتصاد کشور نقش آفرین بود گفت: همکاران شعب باید با رعایت قوانین و مقررات و بهداشت اعتباری از بروز مطالبات جلوگیری کنند.
مدیر کل امور شعب و بازاریابی در پایان با تاکید بر اینکه باید فعالیت لازم در حوزه ارزی انجام شود تا بخشی از سود آوری بانک از این محل تامین شود از ابلاغ محصولات جدید طراحی شده در آینده ای نزدیک خبر داد.
بر اساس این گزارش در این نشست، مریم خلیلی رئیس شعبه یوسف آباد و ابراهیم کهورزاه رئیس شعبه بندرعباس به نمایندگی از روسای شعب به بیان دیدگاهها و نظرات همکاران شعب پرداختند و راهکارهای رفع موانع برای تحقق اهداف تعیین شده را بیان نمودند.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

معافیت مالیاتی مافیای کنکور در پوشش انتشاراتی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، در این حالت، با توجه به اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *