صفحه اصلی / موفقیت بانک کشاورزی در عاملیت خرید تضمینی ۸.۹ میلیون تن گندم و۱۸۱ هزار تن کلزا

موفقیت بانک کشاورزی در عاملیت خرید تضمینی ۸.۹ میلیون تن گندم و۱۸۱ هزار تن کلزا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در ۱۰۰ روزه نخست دولت دوازدهم که هم زمان با فصل برداشت محصولات استراتژیک چون گندم، کلزا، سویا، گلرنگ و آفتابگردان در کشور بود با اجرای موفق عاملیت خرید تضمینی به عنوان بازوی مالی دولت در بخش کشاورزی و با پشتیبانی و همکاری وزارت جهادکشاورزی ، شرکت بازرگانی دولتی و بانک مرکزی توانست نقش خود را به عنوان حامی تولید کنندگان و عاملی اثرگذار در توسعه اقتصادی و تامین امنیت غذایی کشور به خوبی ایفا کند.  
در سال جاری با عاملیت بانک کشاورزی و توسط سامانه جامع الکترونیکی این بانک، ۸.۹  میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان ۳۰ استان کشور در قالب ۱.۴میلیون محموله از ۱۴۴۰ مرکز خرید کشور جمع آوری و بهای آن به ارزش ۱۱۶ هزار میلیارد ریال تماما به حساب گندمکاران واریز شد.
بانک کشاورزی با عاملیت خرید تضمینی محصول کلزا در سال جاری ۱۸۱ هزار تن محصول به ارزش ۴۸۴۷ میلیارد ریال را از ۳۰ استان کشور خریداری و ۱۰۰ درصد بهای کلزای خریداری شده را به حساب کشاورزان واریز کرده است.
این بانک همچنین در اجرای عاملیت خرید تضمینی محصولات سویا، گلرنگ و آفتابگردان در سال جاری تا کنون جمعا ۱۰۴ هزار تن محصول در قالب ۲۷ هزار محموله خریداری و بیش از ۹۷۲ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز کرده است که این روند همچنان ادامه دارد.
شایان ذکر است بازگشت عاملیت خرید تضمینی محصولات استراتژیک به بانک کشاورزی پس از ده سال وقفه، از دستاوردهای درخشان دولت تدبیر و امید است و بانک کشاورزی با اتخاذ تدابیر لازم و اجرای موفق آن ، بار دیگر در راه خدمت به کشاورزان و بهبود معیشت آن ها، تامین امنیت غذایی کشور، توسعه بخش کشاورزی و رونق تولید گام برداشته و افتخاری دیگر به کارنامه درخشان خود افزوده است.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.