صفحه اصلی / مویا؛ برند جدید فولکس واگن با اوبر و لیفت رقابت می کند

مویا؛ برند جدید فولکس واگن با اوبر و لیفت رقابت می کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت، یک سال پیش در نمایشگاه نوآوری‌های تک کرانچ در لندن، فولکس‌واگن از راه‌اندازی شرکت مستقل و اختصاصی مویا برای تمرکز بر خدمات اشتراک سواری خبر داد. در نمایشگاه تک کرانچ سال جاری در برلین، این برند نوپا از نخستین خودروی الکتریکی ۶ صندلی خود برای خدمت در ناوگان اشتراک سواری شهری رونمایی کرد.
برندهای خدمات اشتراک سواری مانند لیفت و اوبر به‌طور گسترده‌ای باعث کاهش شدید ترافیک در مراکز شهری می‌شوند. دانشمندان دانشگاه MIT در اوایل سال جاری یک الگوریتم تاکسیرانی طراحی کردند که گفته می‌شود توانسته است تقریبا تمام ۱۴ هزار تاکسی زردرنگ مشهور نیویورک را تنها با ۳۰۰۰ خودروی سواری جایگزین کند بدون اینکه تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر زمان سفر ایجاد شود. مویا امیدوار است این نظریه را در عمل به کار ببندد و بتواند در آینده نزدیک خود را به شرکت‌هایی مانند لیفت و اوبر برساند.
مویا اکنون برای اجرای یک سرویس اشتراک سواری با تمرکز بر دو زمینه کلیدی تلاش می‌کند. یکی الگوریتم‌های هوشمند است که مقصدهای مشابه مسافران را شناسایی و بهترین مسیر ممکن را برای شروع و ادامه حرکت انتخاب می‌کند که باعث استفاده مناسب و مفید از خودروهای جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت و اجتناب از دوباره کاری می‌شود.
اوله هارمز، مدیرعامل شرکت مویا، در این زمینه گفت:
ما قصد داریم تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک میلیون خودرو در جاده‌های اروپا و ایالات متحده داشته باشیم. ما امیدواریم مویا طی ده سال آینده به یکی از سه برند برتر در زمینه خدمات حمل‌و‌نقل و اشتراک سواری در جهان تبدیل شود.
زمینه دیگر، کار کردن با شرکا است تا خودروهای مفهومی را به بهترین شکل ممکن در قالب خدمات اشتراک سواری بسازد. خودروی برقی که در نمایشگاه تک کرانچ برلین معرفی شد، اولین محصول این برند نوپا است و طی ۱۰ ماه با همکاری شرکت تولید خودروهای تجاری فولکس‌واگن و فولکس‌واگن اوسنابروک توسعه یافته است.
خودروی مویا را که دارای محدوده رانندگی بیش از ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) با یک بار شارژ است، می‌توان تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری در کمی بیش از نیم ساعت شارژ کرد. درون کابین بزرگ خودروی مویا، تعدادی عناصر طراحی وجود دارد که باعث متمایز شدن آن به‌عنوان یک خودروی اشتراک سواری می‌شود. این امکانات شامل یک صفحه نمایش بزرگ نشان‌دهنده مسیر حرکت، اینترنت Wi-Fi، فضای نگهداری چمدان و بار، پورت شارژ USB در هر صندلی، چراغ مطالعه و نرده مخصوص دستگیره‌دار برای کمک به ورود و خروج است.
مسافران می‌توانند با سوار شدن بر خودروی الکتریکی مویا، نقطه شروع و مقصد حرکت خود را در برنامه کاربردی مویا رزرو کنند. این الگوریتم سپس مسافرینی را که مسیرهای مشابهی انتخاب می‌کنند مشخص می‌کند و راننده به سمت مسیری که توسط برنامه تعیین شده است حرکت می‌کند؛ درحالی‌که طی سفر، تولید آلایندگی و نویز به حداقل ممکن می‌رسد.
مویا تست این خودروی الکتریکی را در هانوفر آلمان با ۳۰ هزار سفر تحت مدیریت خود انجام داده است. مویا در حال حاضر قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ برای راه‌اندازی سرویس اشتراک سواری خود در هامبورگ برنامه‌ریزی کند.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.