صفحه اصلی / تمام معادن شن و ماسه و کارخانجات تولید آسفالت استان البرز تعطیل شد

تمام معادن شن و ماسه و کارخانجات تولید آسفالت استان البرز تعطیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، فردین حکیمی شامگاه افزود: با توجه به اینکه وضعیت هوای امروز و روز گذشته در شهرستان های تابعه استان به جز شهرستان طالقان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته شده بود، عصر روز گذشته کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا در محل استانداری البرز برگزار شد.
وی اظهار داشت: یکی از تصمیمات متخذه در این کمیته جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده به خصوص معادن شن و ماسه و کارخانجات تولید آسفالت برای پیشگیری از آلودگی بیشتر هوا بود.
وی با بیان اینکه دراین کمیته بر اساس مفاد دستورالعمل، تصمیم گرفته شد که مدارس تعطیل نشوند، گفت: از صبح امروز گشت های پایش سیار در تمام شهرستان ها تشکیل و اقدام به پایش معادن شن و ماسه کردند و دستور تعطیلی آن ها را صادر کردند.
*آلودگی هوای تهران با کرج ارتباطی ندارد
حکیمی با بیان اینکه تمام تصمیمات برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا بر اساس دستورالعمل کمیته اضطرار آلودگی هوا اتخاذ می شود، ادامه داد: آلودگی هوا در فصل سرما به دلیل وارونگی هوا پیش می آید و اینطور نیست که چون تهران آلوده است کرج هم همان میزان آلودگی را داشته باشد.
وی اضافه کرد: به دلیل پایداری جو، آلودگی امکان خروج از شهر را ندارد و با توجه به اینکه در شرایط وارونگی هوای سرد در پایین دست و هوای گرم در بالادست قرار میگیرد ،سنگینی هوای سرد اجازه انتقال آلودگی را نمی دهد، امکان انتقال آلاینده ها وجود ندارد و بنابراین انباشت آلاینده ها را داریم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: از اول صبح تا حدود ساعت ۳ به دلیل حجم بالای تردد خودروها روند افزایشی آلایندگی را شاهد بودیم و بعد از آن شاهد کاهش میزان آلایندگی هستیم که دیروز هم همینطور بود.
* شاخص های اعلام شده در ساوجبلاغ غیرواقعی بود
وی در ادامه به شاخص های اعلام شده در شهرستان ساوجبلاغ در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل مشکلی که در ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان ساوجبلاغ پیش آمده بود اعداد نمایش داده شده غیرواقعی را نشان می داد که موضوع توسط کارشناسان پیگیری شده و دلیل آن وجود نقص فنی ایستگاه بود که جهت انجام تعمیرات و رفع نقص اقدام شد و ایستگاه مذکوربزودی راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار داشت: زمانیکه شاخص کیفیت هوا در کرج ۱۲۴ و در نظرآباد ۱۱۰ باشد امکان ندارد که در شهرستان ساوجبلاغ این شاخص بالاتر از این دو شهرستان باشد.
حکیمی خاطرنشان کرد که در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که سالانه نیازمند حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای عقد قرارداد واگذاری خدمات راهبری، نگهداری کالیبراسیون و تعویض قطعات، ارتقاء و بروزرسانی ایستگاه ها هست.
وی با بیان اینکه ایستگاه شهرستان فردیس نیز در هفته گذشته دچار مشکل شده و به زودی تعمیر و راه اندازی می شود، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات موفق نشدیم بعضی از دستگاه ها را به روز کنیم که این مهم در حال انجام است و بزودی ایستگاه فردیس هم مجددا راه اندازی خواهد شد.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.