صفحه اصلی / افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان کذب است

افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان کذب است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی روز سه شنبه در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در مورد لزوم دفاع رییس مجلس از شان و جایگاه قوه مقننه افزود: در این روزها در رسانه های مختلف هم رادیو و تلویزیون و هم روزنامه ها یک فضایی در خصوص دلمشغولی و اضطراب ایجاد کردن در مردم به خصوص درباره قیمت بنزین و یارانه ها مشاهده می کنم و این واقعا درست نیست.
وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ دولت پیشنهادهایی ارایه کرده و نمایندگان مردم این پیشنهادها را بررسی می کنند و نمی گذارند تعدی به حقوق مردم شود، اینطور نیست که هر چه در لایحه بیاید توسط مجلس تصویب شود، خواهش می کنم رسانه توجه داشته باشند که بی جهت در کشور اضطراب ایجاد نکنند و حتما مصالح کشور را مدنظر دارند.
رییس قوه مقننه گفت: هم کمیسیون های مختلف مجلس و هم کمیسیون تلفیق ابعاد مختلف را بررسی می کند لذا رسانه ها بی جهت التهاب در کشور ایجاد نکنند.
لاریجانی در خصوص مباحثی که در مورد مجلس بیان شده است افزود: بودجه مجلس توسط هیات رییسه تصمیم گیری نمی شود و براساس آیین نامه کمیسیون بودجه مجلس و هیات رییسه به صورت مشترک تصمیم می گیرند و چیز پنهانی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: کل بودجه مجلس چیز اندکی است و در قبال بودجه، ما پرسنل زیادی نداریم.
رییس مجلس شورای اسلامی به مباحث مطرح شده درباره افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان اشاره کرد و گفت: این موضوع صد درصد کذب است و چنین چیزی وجود ندارد، حرف ها براساس قاعده زده شود.
لاریجانی افزود: ما در هیات رییسه بحث کردیم که امسال بودجه مجلس را کاهش دهیم و بودجه مجلس را به دلیل مشکلات کشور در حدی که می توانستیم کاهش دادیم و هیچ اضافه ای وجود ندارد و حقوق نمایندگان مثل قبل است و همان رشدی که حقوق کارکنان دولت خواهد داشت حقوق نمایندگان نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: حتی ما حرفی نداریم اگر بخواهند بودجه مجلس را کاهش دهند، اما حرف خلاف زده نشود، ۷۰ درصد، صد درصد خلاف است، چرا حرفی می زنید که ذهن ها را خراب می کنید.
رییس قوه مقننه گفت: حالا برادرانی که آن زمان پوپولیسم را تقبیح می کردند خودشان گرفتار یک پوپولیسم جدید نشوند، چه فضایی به وجود می آورند که حرف خلاف واقع زده می شود.
لاریجانی افزود: شنیدم گفته شده است که دیوان محاسبات بودجه مجلس را رسیدگی می کند و بعد رییس دیوان محاسبات این ها را خط می زند، اصلا چنین چیزی نیست، دیوان محاسبات یک مرجع مستقلی است و من به خاطر ندارم در این چند دوره که در مجلس حضور دارم یکبار به دیوان محاسبات مطلبی گفته باشیم و دیوان محاسبات همچنین کاری کرده باشد.
وی ادامه داد: بودجه مجلس دو بخش بیشتر ندارد که یکی مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مجلس است و یکی مربوط به خدمات مجلس از جمله خدمات مرکز پژوهش ها است.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه فضاسازی ها واقعا درست و به مصلحت کشور نیست، ما ابتدای سال چالش های مهم کشور را بحث کردیم واقعا مجلس وقتش را در این مسایل می گذارد، بودجه تنگناهایی دارد همه وقت مجلس صرف این است که با این تنگناها چطور می شود وضع آبادانی کشور را توسعه دهیم و اشتغال ایجاد کنیم.
لاریجانی افزود: یک مرتبه یک حرف خلافی زده می شود و در شبکه ها انتقال پیدا می کند که بودجه نمایندگان ۷۰ درصد اضافه شد که این خلاف در خلاف است. چرا حرف ناصحیح زده می شود؟
وی ادامه داد: برخی آقایان گفتند بودجه مجلس شفاف نیست، بودجه مجلس مثل بقیه نوشته شده و داده شده و هر کسی می تواند ببیند، هر کدام از همکاران نیز مساله دارند می توانند ببینند، چیزی که ما در هیات رییسه و کمیسیون بودجه تصویب کردیم همین ارقامی است که وجود دارد و چیز خلاف عادتی نیست و متناسب با شرایط کشور و همه کارکنان کشور است و این حرفها ظلم است و درست نیست.
رییس قوه مقننه گفت: یکی از همکاران مطلبی را مطرح کردند که بودجه عمرانی ساختمان های مجلس برای نمایندگان و کمیسیون ها چرا ۱۰ سال طول کشیده است، ما دو راه داریم یکی اینکه اعمال نفوذ کنیم و بودجه عمرانی مجلس را بیشتر از بقیه و زودتر بگیریم و یکی اینکه مثل بقیه پروژه های عمرانی تخصیص داده شود.
لاریجانی افزود: در استان های کشور مشاهده کرده اید که برخی از پروژه ها ۱۵ سال طول می کشد، بودجه عمرانی مجلس نیز متناسب با همان پروژه ها تخصیص داده می شود و ما نیامده ایم اعمال فشاری به سازمان برنامه و بودجه کنیم که حتما پول بدهد که ما این پروژه ها را دوساله تمام کنیم. این روش را نادرست می دانستیم.
وی ادامه داد: هر کدام از نمایندگان مجلس اگر مطلبی داشتند، گزارش دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه وجود دارد و آنجا مشاهده کنند اما حرف هایی که زده می شود خلاف است و درست نیست.
رییس مجلس گفت: هم در خصوص کل لایحه بودجه و هم در خصوص مجلس اضطراب ایجاد کردن در کشور درست نیست، متاسفانه فضایی ایجاد شده و مسابقه داده می شود برای اینکه همدیگر را تخریب کنند.
لاریجانی افزود: ما بیش از آنکه در کشور به عدالت اقتصادی نیاز داریم به عدالت اخلاقی نیاز داریم، نباید با آبروی افراد بازی کرد.
** دلخوش: حقوق نماینده مجلس را با راننده مقایسه می کنند
کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در تذکری خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: شما باید در برابر دوستانی که علیه خانه ملت نطق می کنند و عواقب آن را نمی بینند و باعث می شوند آب در آسیاب دشمنان مردم ریخته شود. از حقوق مجلس دفاع کنید.
وی افزود: دشمنان مملکت هر از چندی با برخی از افراد نادان و همراهی آن ها به دنبال ایجاد حادثه برای کشور هستند، نمایندگان مجلس به جز چند نفری که با مردم ارتباط ندارند و براساس لیست بالا آمدند ۸۰ درصد از کارهای آنان با مردم است و هر هفته که به حوزه انتخابیه مراجعه می کنند با مردم سروکار دارند.
وی ادامه داد: برخی مطبوعات بدون تحقیق و بررسی برای دشمنان خوراک تهیه می کنند، این ها باید بدانند که مجلس عصاره فضایل ملت است، می آیند درآمد مجلس و حقوق نمایندگان را محاسبه می کنند.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب و امام راحل فرمودند نمایندگان مجلس باید ضمن قانون گذاری به درد مردم نیز برسند، چگونه باید به درد مردم رسید؟ نمایندگان شهرستان ها روزانه بیش از ۱۰۰ ارباب رجوع دارند و بعضی از این ارباب رجوع نیازمند هستند.
دلخوش افزود: در این شرایط حقوق نمایندگان را با یک راننده بررسی می کنند، چرا هیات رییسه این موضوع را بررسی و برخورد نمی کند، این ها با خانه ملت برخورد می کنند.
وی ادامه داد: کمک به هیات های ورزشی، کمک به هیات های مذهبی و امثال این ها از سوی نمایندگان مجلس انجام می شود، قوه مقننه در راس امور است و اگر آسیب ببیند قطعا هیچ شانی برای ملت باقی نخواهد ماند.
 
** نمایندگان به فضا دامن نزنند
غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص موضوعات مطرح شده پیرامون حقوق نمایندگان و لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور گفت: در فضای مجازی مطالبی در خصوص بودجه سال آینده مطرح شده است . البته از برخی همکاران عزیز و یا برخی از مقامات مسوول در مجلس در این رابطه گلایه دارم که موضوع را بدون اطلاع دامن می زنند.
وی افزود: موضوعی که در فضای رسانه ای مطرح شده اشاره می کند که در بودجه سال ۹۷ چنین کارهایی قرار است انجام شود که چنین چیزی نیست چرا که بودجه سال ۹۷ را دولت تازه به مجلس ارایه کرده است و بنده وقتی بررسی کردم در لایحه دولت پیشنهادی برای افزایش حقوق نمایندگان نیست بنابراین چنین موضوعی اصلا مطرح نشده است که بخواهد بررسی شود که حقوق نمایندگان به چه میزان افزایش یابد.
وی ادامه داد: به عنوان کسی که حدود پنج الی ۶ سال است در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات حضور دارم هر سال از رییس مجلس و هیات رییسه درخواست داریم که اجازه دهند حقوق نمایندگان متناسب با قانون در اختیارشان قرار گیرد و در این مدت چند سال شخص دکتر لاریجانی مخالف افزایش حقوق نمایندگان، متناسب با حقشان بوده است چرا که حقوق دریافتی نماینده از آن چیزی که در قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شده است کمتر است.
وی ادامه داد: اصلا موضوع افزایش حقوق نمایندگان واقعیت ندارد که بخواهیم آن را تکذیب یا تایید کنیم بنابراین خواهش می کنم دوستان و هموطنان عزیز توجه کنند که نمایندگان آنقدر تشخیص می دهند که افزایش حقوقشان بیشتر از حقوق دیگر عزیزان در سطح کشور نباشد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه مجلس از دو قسمت عمرانی و هزینه ای تشکیل می شود که هر دو توسط دیوان محاسبات بررسی می شود و اتفاقا گزارش دیوان بسیار دقیق، بی پروا و مستقلانه است که حتی در کمیسیون برنامه و بودجه، امین کمیسیون برای بررسی این موضوع تعیین می شود و در رابطه با این موضوع با محمد مهدی مفتح که امین ملت و مجلس ایران است صحبت کرده ایم که بررسی های لازم را انجام دهد.
تاجگردون افزود: تاخیر در گزارش دیوان محاسبات به این دلیل بود که سال عمرانی تا پایان شهریور تمدید شده و هر عزیزی بخواهد گزارش دیوان را مطالعه کند، این گزارش در اختیارش گذاشته می شود.
وی ادامه داد: خواهش می کنم دوستان عزیز وقتی در فضای رسانه ای حضور می یابند، سعی نکنند بخاطر اینکه فقط جمله را گفته باشند باعث تشویش اذهان عمومی شوند.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.