صفحه اصلی / وزیر دفاع: شکایت ایران از آمریکا بزودی به سازمان ملل ارجاع می شود

وزیر دفاع: شکایت ایران از آمریکا بزودی به سازمان ملل ارجاع می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، امیرسرتیپ امیر حاتمی روز دوشنبه در گفت‌وگویی در خصوص ادعای سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد کمک تسلیحاتی ایران به یمن و استفاده از موشک ایرانی برای حمله به ریاض اظهارداشت: بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی ادعای نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصار الله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است.
وی افزود: از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.
وزیر دفاع دولت دوازدهم تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده ‌شود.
امیر حاتمی یادآور شد: بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعای را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی ایران در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع می شود.
به گزارش ایرنا، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنج شنبه بیست وسوم آذرماه ۹۶ در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در پایگاهی نظامی، بقایای موشکی را که مدعی شد از یمن به سمت فرودگاه ریاض شلیک شده به نمایش گذاشت و جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و موشک پرتاب شده را ساخت ایران اعلام کرد.
این ادعاهای بی اساس هیلی از سوی جمهوری اسلامی ایران، انصارالله یمن و مقامات برخی کشورها و سازمان های بین المللی بی پاسخ نماند.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.