صفحه اصلی / مبارزه با قاچاق کالا باید به کاهش ورودی این لوازم منجر شود

مبارزه با قاچاق کالا باید به کاهش ورودی این لوازم منجر شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  حجت الاسلام جعفر منتظری روز دوشنبه در همایش تخصصی رییس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل ستاد ناجا افزود: در صحبت های سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا آمده که افزایش کشفیات قاچاق کالا و ارز را داشتیم و حال باید دید که این افزایش کشفیات حاکی از چیست. آیا یعنی کشف داشتیم و نگذاشتیم این کالاهای قاچاق وارد بازار مصرف شود یا اینکه به موازات افزایش کشف، افزایش ورودی هم داشته ایم؟
وی ادامه داد: در مواد مخدر هم، وضع به همین صورت است. آیا افزایش کشف مواد مخدر موجب کاهش ورودی شده یا نه ؟ این یعنی افزایش ورودی هم داشته ایم که اگر چنین باشد خوشایند نیست و نتیجه مبارزه باید این باشد قاچاقچیان به خود اجازه این کار را ندهند.
منتظری اظهارکرد: قاچاقچیان، عناصر خائن و وطن فروشی هستند که برای منافع خود حاضرند همه ارزش ها را زیر پا بگذارند ، کارخانجات را از کار بیندازند، جوانان را بیکار کنند و خانواده ها را با بیکاری از هم بپاشانند ؛ پس مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوخی بردار نیست و با یک سری مقاومت ها ، برخوردها و کارشکنی ها مواجه خواهید شد.
**آسیب زدن پایه های اقتصادی کشور یکی از اقدامات استکبار برای مبارزه با ایران است
دادستان کل کشور اهمیت اقتصاد برای هر کشور را امری بدیهی دانست و گفت: قطعا داشتن اقتصادی پویا، آسیب هایی هم دارد؛ سالهاست استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا یکی از راه های مبارزه با کشور را مبارزه اقتصادی از طریق تحریم انتخاب کرده تا به ارکان نظام آسیب جدی وارد کنند.
به گفته وی، دشمنان وقتی دیدند جنگ نظامی فایده ای ندارد و گروه هایی مثل داعش راه انداختند که با وجود سه سال تلاش موفق نشدند و پوزه آنها به خاک مذلت کشیده شد. 
منتظری با بیان اینکه وقتی از جنگ نظامی نتیجه ای نگرفتند ، به سراغ اقتصاد و فرهنگ ما آمده اند، گفت: یکی از راه های ضربه زدن به کشور، آسیب زدن به پایه های اقتصاد مقاومتی و تعطیلی کارخانجات و کارگاه های اشتغالزا برای مردم است؛ غرب با برنامه ریزی حساب شده در کانون های فکر و اندیشه کار می کنند که یکی از این اقدامات قاچاق کالا است.
‎وی ادامه داد: ما همه کارها را متوجه دشمن نمی کنیم، آنها راه هایی را باز می کنند، نباید فراموش کنیم که نفوذی های آنها در کشور هم برنامه ها را تسهیل می کنند و برخی هم ناخواسته با منفعت طلبی ها و سودجویی ها، جاده صاف کن اهداف و برنامه های دشمن می شوند.
‎دادستان کل کشور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی امروز در کشور یک امر پنهان و ناشناخته نیست و حتی برخی دست اندرکاران این موضوع را به صراحت بیان می کنند، اظهار کرد: در جلساتی که شرکت می کنیم شاهد این حقیقت تلخ هستیم و مبارزه با این مشکل راهکار دارد و هیچ مشکلی در نظام جمهوری اسلامی نیست که حل نشود.
**نماینده ای از دولت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی نشده است
دادستان کل کشور گفت: هنوز در ستاد کالا و ارز ، رییس جمهور نماینده خود را معرفی نکرده است و این نشان از چه چیزی دارد ؛ آیا اهتمام لازم را در مبارزه نمی بینیم یا آدم مناسب برای این کار وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر ستاد، کم کاری و کوتاهی می بیند حتما بیان کند. قبلا از دوستان ستاد گله کردم که دوستان از گله من گله مند بودند و اگر حرف من صحت ندارد بیایند بگویند این اقدامات موثر انجام شده است.
منتظری اضافه کرد: نمی خواهم بگویم دوستان در بخش های مختلف وزارت اقتصاد ، گمرک ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستگاه قضایی کار نمی کنند اما میزان قاچاقی که در بازار شاهد هستیم نشان دهنده چیست؟ گزارشی داشتم که ١١٢٨ کانتینر کشف می شود می خواهم بپرسم آیا این تعداد کانتینر سوزن است که بخواهند آن را عبور دهند و آیا این کار امر سهل و آسانی است؟ 
منتظری تصریح کرد: نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد قابل قبولی دارد و البته شاید، به لحاظ مشکلاتی که دارد مطلوب نباشد. مسئله قاچاق کالا و ارز گره هایی در جای دیگر دارد که گفتیم این گره ها باید آنجا گشوده شود ؛ در دستگاه قضایی دو سه ضعف دیدیم که با رییس قوه مطرح کردم بخشی را برطرف کردیم و بخشی هم در صدد برطرف شدن است.
دادستان کل کشور خطاب به ماموران نیروی انتظامی گفت: برادران درسنگر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نشسته، شما می توانید دو نقش را بازی کنید و بر نقش خود بیفزایید؛ در نقش خود از بخش های دیگر هم مطالبه گرانه و مجدانه بخواهید، طوری که شرمنده شویم اگر بخواهیم به شما جواب ندهیم.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.