صفحه اصلی / رشد ۲۴ درصدی ذخیره‌سازی گاز در شوریجه در ۸ ماه نخست ۹۶

رشد ۲۴ درصدی ذخیره‌سازی گاز در شوریجه در ۸ ماه نخست ۹۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سیدمجید منبتی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از پایداری تولید گاز در زمستان ۹۶ و تامین گاز استان‌های شمال و شمال شرق کشور خبرداد.
وی با اشاره به برودت هوا در آستانه فصل زمستان افزود: خوشبختانه با وجود تاسیسات ذخیره سازی شوریجه در منطقه عملیاتی خانگیران و ذخیره گاز طبیعی در هشت ماه نخست امسال، مشکلی به لحاظ تامین گاز طبیعی در فصل زمستان وجود ندارد.
منبتی با بیان این‌که میزان ذخیره سازی گاز طبیعی در مخزن شوریجه در سال ۹۵ به میزان یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون مترمکعب بوده، تاکید کرد: میزان ذخیره سازی گاز در هشت ماه نخست امسال به یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون متر مکعب رسید که نشان از رشد ۲۴ درصدی ذخیره سازی دارد.
به گزارش شانا، بیشترین استفاده از مخزن شوریجه برای خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان مرکزی است که سبب پایداری انتقال گاز در فصل زمستان می‌شود و دیگر لازم نیست از سمت تهران گاز مورد نیاز  به سمت خراسان انتقال داده شود. از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون مترمکعب گاز به شوریجه تزریق شده است.
به گفته توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز، در هشت ماه نخست سال ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز به صورت روزانه به شوریجه تزریق می‌شود که طی چهار ماه پایانی سال روزانه ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز نیز از مخزن شوریجه برداشت می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.