صفحه اصلی / نخستین کشتی بزرگ با ۵۶۰۰ تن کالا در بندر آستارا پهلو گرفت

نخستین کشتی بزرگ با ۵۶۰۰ تن کالا در بندر آستارا پهلو گرفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به محموله وارداتی این کشتی بزرگ تجاری که در بندر آستارا پهلو گرفته است، افزود: این کشتی بزرگ تجاری با طول ۱۴۰ متر و با آبخور ۶/۴ متر با محموله آهن آلات وارد بندر آستارا شد.
وی با بیان اینکه این کشتی بزرگ تجاری یکی از بزرگترین کشتی‌های دریای خزر محسوب می‌شود، تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده از قبیل: ایمنی آبراه، علائم کمک ناوبری و پرسنل مجرب دریایی این کشتی با ایمنی کامل در اسکله بندر آستارا پهلو گرفت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه آستارا با اشاره به آمار واردات و صادرات انواع کالا در بندر آستارا خاطرنشان کرد: از فروردین ماه سال جاری تاکنون در حوزه صادرات ۵۰۴ هزار و ۲۹ تن و در حوزه واردات ۹۰ هزار و ۳۲۷ تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است.
چراغی ادامه داد: در این مدت ۷۵ فروند کشتی وارد بندر آستارا شده است و همچنین ۷۴ فروند کشتی بندر آستارا را به مقصد بنادر حاشیه دریای خزر ترک کرده اند.
گفتنی است، "سپانو" یکی از بزرگترین کشتی‌های دریای خزر با مالکیت شرکت کشتیرانی دریای طلایی پارسیان با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر فعالیت می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.