صفحه اصلی / ایرباس فاینانس هواپیماهای جدید را پذیرفت

ایرباس فاینانس هواپیماهای جدید را پذیرفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  فرزانه شرف‌بافی، درباره سرنوشت جذب فاینانس برای هواپیماهای هما گفت: در حال رایزنی برای جذب فایناس هستیم اما کمپانی ایرباس نیز قبول کرده است که فاینانس هواپیماها را برعهده بگیرد. 
وی همچنین درباره مصوبه ۳۳۰ میلیون دلاری هما و میزان مصرف آن بابت خرید هواپیماها به فارس گفت: این پول در واقع مصرف نشده است بلکه به عنوان پیش‌پرداخت خرید هواپیماها به کمپانی‌های سازنده هواپیما داده شده است. 
بنابراین گزارش، فرزانه شرفبافی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۸۰ فروند بوئینگ، ۲۰ فروند ATR و ۱۰۰ فروند ایرباس به امضا رسانده است. 
مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: هما در ۲۸ مسیر خارجی و ۷۶ مسیر داخلی پرواز دارد،شرکتی کاملاً بازرگانی و مبتنی بر فعالیت‌های تجاری است و هواپیماهای ما کاملاً به صورت غیرنظامی استفاده می‌شود. 
شرفبافی درباره تصمیمات کنگره آمریکا و تأثیر آن بر قراردادهای بوئینگ گفت : نظارت بیشتر کنگره آمریکا بر قراردادها فقط ممکن است صدور مجوزهای افک و وزارت خزانه‌داری آمریکا را کمی با تاخیر مواجه کند، اما اثری بر لغو مجوزهای خرید بوئینگ‌ها ندارد. 
وی اظهار داشت: همچنین هما از هواپیماهای ای‌تی‌آر بابت مسیرهای کوتاه و توسعه شهرها استفاده می‌کند. 
مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: تاکنون ۳ فروند ایرباس ۳۲۱ و ۳۳۰ و ۶ فروند ای‌تی‌‌آر وارد ناوگان هما شده است.
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.