صفحه اصلی / رفع موانع توسعه تجارت و همکاری های کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی

رفع موانع توسعه تجارت و همکاری های کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،  هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با دکتر وایتهد سفیر کشور آفریقای جنوبی در تهران ضمن اشاره به دستاوردهای حاصل شده در تقویت همکاری کشاورزی بین ایران و آفریقای جنوبی اظهار داشت:با همکاری مطلوب وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه کشورمان و سفرای دو کشور در تهران و کیپ تاون بسیاری از موانع و مشکلات توسعه تجارت و همکاری های بین دو کشور در بخش کشاورزی برطرف شده است.
وی با اشاره به نهایی شدن سه سند مهم همکاری های دو کشور شامل موافقت نامه "بهداشت دام و قرنطینه دامی"،"حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی" و "نقشه برنامه اجرایی همکاری های بخش کشاورزی" اظهار امیدواری کرد: اسناد یاد شده در آینده نزدیک توسط وزرای کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی به امضاء برسد و بسترهای قانونی برای ارتقاء هرچه بیشتر مبادلات کشاورزی فراهم شود.
در این دیدار، سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به حسن همکاری و مودت بوجود آمده در طول ماموریت خود از وزارت جهاد کشاورزی به خاطر ایفای نقش موثر در ارتقا روابط اقتصادی بین دو کشور قدردانی کرد.
در این دیدار همچنین راهکارهای تسریع در اجرای تفاهم نامه امضاء شده برای همکاری مشترک در حوزه زنبورداری مورد رایزنی قرار گرفت.
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.