صفحه اصلی / ادامه آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

ادامه آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، احد وظیفه روز یکشنبه در گفت و گو اعلام کرد: هم اکنون آلودگی هوا برای گروه های حساس، ناسالم است و به تدریج با افزایش آلاینده های هوا در تهران، برای همه مردم، ناسالم خواهد بود.
وی گفت: امروز، شاخص آلودگی تهران به عدد ۱۴۳رسیده و پیش بینی می شود با انباشت آلاینده ها، شاخص آلودگی به ۱۳۰ نیز کاهش یابد.
وی با بیان این که از روز پنجشنبه به تدریج از میزان آلودگی هوا در تهران کاسته خواهد شد، گفت: با وزش باد در روز پنجشنبه، جمعه و شنبه و بارندگی ضعیفی که پنجشنبه در تهران خواهیم داشت، هوا به تدریج سالم می شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون شهرهای تبریز، ارومیه، تهران، اراک و اصفهان آلودگی بالایی دارند و با ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور در چند روز آینده، بارش باران در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان به تدریج زاگرس مرکزی، آغاز می شوند که در ارتفاعات این مناطق، بارش ها به صورت برف خواهد بود.
به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.