صفحه اصلی / هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «براساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس مقاطع ابتدایی شهرستان های استان غیر از فیروزکوه و دماوند، امروز – یکشنبه – به دلیل آلودگی هوا تعطیل است». 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز با ۳۴ عدد افزایش بر روی عدد ۱۴۳ قرار گرفته و برای گروه های حساس ناسالم است. 
محمد رستگاری با اشاره به اینکه غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز دراین مدت از ۵۰به۵۴ افزایش یافته، افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز در ۲۴ ساعت گذشته از ۶۵ به ۸۶ افزایش یافته است. 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاه های پیروزی(منطقه ۱۳) ، شهرداری منطقه ۱۵و شهرری (منطقه ۲۰)با شاخص ۱۶۹،۱۷۱و ۱۶۸ بیشترین میزان آلودگی شهر تهران را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند. 
رستگاری افزود: فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) ،پونک و میدان فتح(منطقه ۹) با شاخص ۵۰ ، ۷۱ و۸۷ به ترتیب کمترین میزان آلودگی را در ۲۴ ساعت گذشته داشتند. 
معاون اداره کل محیط زیست استان تهران به عموم شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی توصیه کرد با توجه به شرایط کیفی هوا از فعالیت در فضای باز و تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. 
به گزارش ایرنا، براساس مصوبات جلسه شب گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوا، فروش روزانه طرح ترافیک و همچنین فعالیت معادن شن و ماسه نیز امروز ممنوع است. 
همچنین گستره اجرای طرح ترافیک شهر تهران امروز به محدوده زوج و فرد تعمیم داده شده است. 
«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.