صفحه اصلی / پیشنهاد ظریف در تشکیل مجمع گفت و گوهای منطقه ای به ایجاد صلح و افزایش تعامل با کشورهاکمک می کند

پیشنهاد ظریف در تشکیل مجمع گفت و گوهای منطقه ای به ایجاد صلح و افزایش تعامل با کشورهاکمک می کند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، علیرضا رحیمی روز شنبه در مورد پیشنهاد دکتر محمد جواد ظریف برای تشکیل مجمع گفت و گوی منطقه ای به عنوان روشی برای گرد هم آوردن ایران و همسایگانش در تلاش مشترک برای صلح افزود: گفت و گو همواره مسیر تعامل است و در مواردی که اختلال یا توقفی در مناسبات بین المللی إیجاد می شود راه حل آن گفت و گوی از راه دور نیست، بلکه گفت و گوی مستقیم و بی وأسطه بسیاری از مشکلات را حل می کند.
وی افزود: رییس دستگاه دیپلماسی ایران این پیشنهاد را پیش از این در سال ٢٠١۵ میلادی مطرح کرد و اخیراً بار دیگر آن را ارائه کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: منتظریم نشانه های استقبال مخاطبان از این پیشنهاد را در سطح جهان مشاهده کنیم زیرا این پیشنهاد به صلح میان کشورها کمک می کند. 
رحیمی با یادآوری این که ایران همواره برای گفت و گو با دنیا پیشقدم بوده است، تصریح کرد: این پیشنهاد از گفت و گوی تمدن ها آغاز شد و امروز به گفت و گوهای برجام رسیده است، در گفت و گوهای منطقه ای نیز ایران پیشقدم است حتی در مواردی که به عنوان میانجی بوده است و اولین پیشنهاد ایران گفت و گو با همسایگان و کشورهای اسلامی که بعضا با هم تنش دارند، است.
وی خاطرنشان کرد: مسیر گفت و گو به سرعت بخشی و روان سازی روابط دو جانبه و بین المللی، رفع سوء تفاهم ها و برداشت های غیر واقعی و تعریف راهبردهای بلند مدت کمک می کند.
وی تاکید کرد: مجلس از مسیر گفت و گو استقبال می کند و مسیر سازنده تعامل با دنیا از مسیر گفت و گو می گذرد.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اخیرا در مقاله ای در نیویورک تایمز پیشنهاد تشکیل یک مجمع گفت وگوی منطقه ای به عنوان روشی برای گردهم آوردن ایران و همسایگانش در تلاش مشترک برای صلح را مطرح کرده است.
وی در این مقاله اظهار امیدواری کرد که بازیگران مسئول فرامنطقه ای تلاش خود را در جهت قانع کردن متحدانشان در منطقه برای جدی گرفتن پیشنهاد وی متمرکز کنند.
ظریف در این مقاله افزود: این موضوع می تواند یک شروع خوب باشد و ما بار دیگر از همه همسایگانمان برای مشارکت دعوت می کنیم.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.