صفحه اصلی / پژوهشگران میراث فرهنگی به موفقیت های کشورهای گردشگر پذیر تمرکز کنند

پژوهشگران میراث فرهنگی به موفقیت های کشورهای گردشگر پذیر تمرکز کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تجربه کشورهای موفق دنیا نشان داده که امروزه گردشگری در اشتغالزایی و تولید ثروت ملی از صنعت و کشاورزی کارآمدتر است، 
از پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی خواست، بر روی عوامل موفقیت کشورهای گردشگر پذیر مطالعه و تمرکز کنند.
 علی اصغرمونسان روز شنبه در آیین نکوداشت هفته پژوهش(۲۲ تا ۲۶ آذر ماه) در تالار اجتماعات موزه اسلامی در جمع مدیران و کارکنان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر روی پژوهش های کوتاه مدت تطبیقی با کشورهای موفق در زمینه گردشگری و پژوهش های بلندمدت و بنیادین تمرکز کند.
وی ادامه داد: تجربه کشورهای موفق دنیا نشان داده که امروزه گردشگری در اشتغالزایی و تولید ثروت ملی از صنعت و کشاورزی کارامد تر است.
معاون رییس جمهوری افزود: در سه ماه گذشته هنوز راه حل علمی و مناسبی در مجموعه سازمان برای ثروت گردشگری و استفاده از ظرفیت های آن ندیده ام و متعقدم یکی از اقدامات خوبی که پژوهشگران ما می توانند انجام دهند توجه و مطالعه عوامل موفقیت کشورهای گردش پذیر است.
مونسان ادامه داد: مالزی در زمان «ماهاتیر محمد» و ترکیه و امارات متحده عربی نیز در ادوار مختلف در این زمینه موفق بوده اند و همین کشورهای تازه استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی برای توسعه مسیرهای مختلفی را مورد آزمایش قرارداده اند اما به این نتیجه رسیده اند که اگر به دنبال مسیر کوتاه تر هستند باید برای توسعه و درآمد بیشتر به گردشگری بپردازند.
وی تاکید کرد: پژوهشگر در بخش صنایع دستی نیز باید بدنبال راهکارهایی باشد تا صنایع دستی فاخر و ممتاز ما بازارهای بیشتر و بهتر فروش جهانی پیدا کند، در زمینه میراث فرهنگی نیز مطالعات این مرکز قدیمی و دیرنیه تر است و از سطح مناسبی برخوردار است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به اهمیت دانشمندان و پژوهشگران در دنیای کنونی آنها را جزء مولفه های قدرت هر کشور دانست و افزود: هر کشور که قدرت علمی بیشتری دارد از امنیت بیشتر نیز برخوردار است، شاید در گذشته این طور نبوده اما با تغییرات جهانی، علم و عامل ارتقای جایگاه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: ایران در منطقه در بسیاری از رشته های علمی، پزشکی و مهندسی در جایگاه بالایی قرار دارد و در سطح جهانی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.
مونسان یادآور شد: رسیدن به این سطح از پیشرفت های علمی مرهون کار ارزشمند پژوهشگران است و برای باز کردن درهای بسته و طی یک مسیر توسعه توجه به پژوهش ضروری است.
وی افزود: بخشی از پژوهش منجر به جابجایی مرزهای دانش می شود و بخشی از آن نیز منجر به حل مساله جامعه است که از ان به عنوان پژوهش های کاربردی یاد می شود و ما به هر دو اینها نیازمندیم.
معاون رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان، جمهوری اسلامی را در مسیر کسب اهداف خود همچنان یاری کند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.