صفحه اصلی / افزایش ۳۸ درصدی بودجه معاونت زنان و نحوه هزینه‌کرد آن در سال ۹۷

افزایش ۳۸ درصدی بودجه معاونت زنان و نحوه هزینه‌کرد آن در سال ۹۷

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده از افزایش ۳۸ درصدی بودجه معاونت زنان و خانواده در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ نسبت به بودجه مصوب سال جاری خبر داد.
اطهره نژادی،  ضمن اعلام این خبر گفت: بودجه معاونت زنان و خانواده از ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بودجه سال گذشته  به ۲۱ میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ افزایش یافته که حاکی از رشد ۳۸ درصدی است.
وی با بیان اینکه اعتبار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بودجه پیشنهادی سال ۹۷ مشتمل بر ۵ برنامه است، گفت: تنظیم و اجرای طرح‌های آماری، برنامه راهبردی و حمایت از تحکیم خانواده، برنامه ارزیابی تحقق سیاست‌ها،‌ برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با وضعیت زنان و خانواده، برنامه ارتقاء توانمندی‌ها و مشارکت‌های اجتماعی زنان و برنامه‌ پژوهش‌های کاربردی، برنامه های پیشنهاد شده در لایحه بودجه سال آتی هستند.
نژادی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی حوزه زنان، فقدان آمار منسجم برای تسهیل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است، افزود: برنامه تنظیم و اجرای طرح‌های آماری با فعالیت‌های تحلیل داده‌های آماری و ارائه گزارش و گردآوری داده‌ها در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است.
 معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده در ادامه تصریح کرد: بودجه این برنامه ۴ میلیارد تومان پیش بینی شده که قرار است در جهت احصای داده‌های مرتبط با اقلام آماری مورد نیاز در برنامه‌ریزی‌های حوزه زنان و خانواده با هدف رصد تحقق عدالت جنسیتی که تاکنون به صورت منسجم در اقلام آماری مرکز آمار ایران دیده نشده، هزینه شود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه راهبردی و حمایت از تحکیم خانواده توضیح داد:این برنامه شامل فعالیت‌های حمایت و نظارت بر اجرای طرح‌های ارتقاء وضعیت بهداشت جسمی و روانی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی اعضای خانواده،‌ برگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌ها، مراسم روز ملی خانواده و همچنین فعالیت حمایت از برنامه‌های آموزشی و طرح‌های فرهنگی است. اعتبار پیش بینی شده برای این بخش ۴ میلیارد و ۹۰۰ تومان است.
نژادی در ادامه با اشاره به ردیف بودجه جدید این معاونت تصریح کرد: برنامه ارزیابی تحقق سیاست‌ها،‌ برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با وضعیت زنان و خانواده شامل پایش،‌ نظارت و ارزیابی عملکرد وزارتخانه‌ها،‌ دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال‌، تدوین و سنجش شاخص‌های حوزه زنان و خانواده و ارائه گزارش‌های آن و انجام فعالیت‌های دبیرخانه‌ای ستاد ملی زن و خانواده را در برمی‌گیرد. برای این برنامه ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در لایحه بودجه بر مبنای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه برنامه دیگری که در بودجه سال ۹۷ معاونت امور زنان و خانواده منظور شده است،‌ مربوط به برنامه ارتقاء توانمندی‌ها و مشارکت اجتماعی زنان است،‌ توضیح داد: این برنامه شامل فعالیت‌های ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان،  برگزاری مراسم روز زن،‌ تشویق زنان ایثارگر،‌ هنرمند،‌ محقق،‌ نویسنده، کارآفرین و نخبه،  حمایت از بانک‌های اطلاعاتی در حوزه زنان و خانواده و حمایت از تعاونی‌ها و تشکل‌های بانوان است. برای اجرای این برنامه نیز،  4 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده  با اشاره به پیش بینی بودجه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی ذیل برنامه‌های پژوهشی کاربردی اضافه کرد: این برنامه نیز شامل فعالیت تحقیق، مطالعه، مشاوره و ترجمه در خصوص مسائل زنان خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.