صفحه اصلی / نمایندگان مجلس طرح های قانون مجازات اسلامی و قانون مقررات استخدامی سپاه را اصلاح کردند

نمایندگان مجلس طرح های قانون مجازات اسلامی و قانون مقررات استخدامی سپاه را اصلاح کردند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – چهارشنبه – مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۲۱ نماینده حاضر طرح الحاق دوتبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
بر اساس این اصلاحیه مجلس، حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتیکه به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر محکوم می شود، واردات، تولید و عرصه سلاح های مذکور ممنون است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.
**اصلاح طرح الحاق قانون استخدامی سپاه پاسداران 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۹۰ قانون مقررات استخدامی سپاه را برای تامین نظر شورای نگهبان با ۱۸۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، هشت رای ممتنع از ۲۲۰ نماینده حاضر را اصلاح کردند.
بر اساس این اصلاحیه مجلس تبصره ماده واحده این طرح حذف می شود
در این تبصره آمده است:دولت می تواند به جانبازان بسیجی، داوطلب و سرباز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،همانند جانبازان ارتش به تدریج و بر مبنای اولویت درصد جانبازی، ازکار افتادگی واعسار با تامین بار مالی آن در بودجه سنواتی، از سال ۹۲ و بعد از آن از طریق سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حقوق پرداخت کند.
بر اساس اصلاحیه مجلس، به دلیل این که این تبصره در ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است از این رو در این طرح حذف می شود.
**ارجاع لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی به کمیسیون کشاورزی مجلس
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد علی لاریجانی رییس مجلس و برای رفع ابهام لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور اعاده شده از شورای نگهبان را با ۱۸۶ رای موافق، ۲۶ رای مخالف، ۲رای ممتنع از ۲۱۵ نماینده حاضر را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع دادند.
در ماده واحده این لایحه آمده است: به منظور سیاست گذاری اجرایی و انجام هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی و نیز اتخاذ تصمیم نهایی در مواردی که ارتباط قطعی موضوع به یکی از سه حوزه امور منابع ژنتیکی کشاورزی،منابع ژنتیکی کشاورزی،منابع ژنتیکی پزشکی انسانی و منابع ژنتیکی حیات وحش، شورای ملی منابع ژنتیکی کشور مرکب از وزیران جهاد کشاورزی، بهداشت، دادگستری، علوم، صنعت و رییس سازمان حفاظت محیط ریست و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس سازمان پدافند عامل تشکیل می شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.