صفحه اصلی / مناطق آزاد حلقه ارتباطی توسعه روابط میان ایران و کشورهای همسایه هستند

مناطق آزاد حلقه ارتباطی توسعه روابط میان ایران و کشورهای همسایه هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا،  مرتضی بانک شامگاه دوشنبه در آیین حذف روادید ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند در خرمشهر اظهار کرد: ایران با ۱۵ کشور همسایه است که اگر از ظرفیت های آن استفاده کنیم هیچ محدودیتی نمی تواند در اقتصاد ما تاثیر گذار باشد.
وی افزود: ایران اسلامی کشوری است که همواره با محدودیت های سیاسی و اقتصادی و تحریم ها روبه رو بوده و مجاورت با ۱۵ کشور و استفاده از دیپلماسی فعال به ویژه در اقتصاد می تواند محدودیت‌ها را بی اثر و برطرف کند.
بانک گفت: پیوند فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی شهرهای مرزی و مجاور با کشورها با سیاست های کلان دولت بهترین شرایط برای توسعه و بی اثر کردن تحریم ها است.
وی به برداشته شدن روادید برای ورود اتباع کشورهای خارجی به منطقه آزاد اروند به غیر از اتباع رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: پیام این کار با وجود همه محدودیت‌ها و دشمنی های کشورهای استکباری، امنیت و اقتدار ایران است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه گذاری نیاز به امنیت عمومی و پایدار دارد و برداشته شدن روادید اتباع خارجی، پیام امنیت، صلح و دوستی مردم مرزنشین و کشور به جهان است.
وی در ادامه بیان داشت: امروز ایران اسلامی هر اقدامی را که در منطقه انجام می دهد در راستای صلح و دوستی با کشورهای همسایه است.
وی از کشور عراق به عنوان واسطه روابط تجاری با سیاسی ایران با سایر کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: تکمیل راه آهن شلمچه ایران به بصره عراق خط ترانزیتی مهمی تا دریای مدیترانه ایجاد می کند.
وی به توجه خاص دولت و سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: باید ظرفیت ورود کشتی های بالای ۲۵ هزار تن را به بنادر منطقه فراهم کنیم و از این رو توسعه بنادر موجود و ساخت بندر در دهانه اروندرود باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: توسعه صنعتی و گردشگری در شهرستان های آبادان و خرمشهر، در دستور کار دولت و سازمان مناطق آزاد کشور قرار دارد و در تلاش هستیم تا از سرمایه خارجی بدون اینکه سرمایه آنها به صورت نقد وارد کشور شود استفاده کنیم.
حذف روادید برای ورود مسافران خارجی به منطقه آزاد اروند با هدف توسعه صنعت زودبازده گردشگری و رونق اقتصادی صورت گرفته است.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.