صفحه اصلی / کارگروه ملی توانمندسازی جامع زنان سرپرست خانوار تشکیل شد

کارگروه ملی توانمندسازی جامع زنان سرپرست خانوار تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز، کارگروه ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مسئولیت معاونت امور زنان و خانواده و به ریاست معصومه ابتکار با مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط در این معاونت تشکیل شد.
 این کارگروه با مشارکت دستگاههای مرتبط با موضوع زنان سرپرست خانوار شامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، و با همکاری سازمانهای دیگر نظیر سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور،وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده و همچنین مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.
در نخستین جلسه این کارگروه ابتدا آیین نامه مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و پس از اصلاح و تایید اعضا، به تصویب رسید.
 هدف از تشکیل این کارگروه ، تحقق بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تدوین و اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است. همکاری و تشریک مساعی بخش دولتی و سازمان های مردم نهاد، بازشناسی و اقدام در جهت رفع خلاءها و کاستی ها در سیاست ها و برنامه های موجود دستگاه ها و همچنین تلاش در جهت توسعه اقدامات جاری در خصوص توانمندسازی این گروه از زنان از دیگر اهداف کارگروه ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.
چارچوب فعالیت کارگروه مبتنی بر تمرکز روی  شش محور شامل اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، وضعیت سلامت و بهداشت، حمایت ها و مساعدت های اجتماعی، وضعیت اجتماعی فرهنگی، مسائل حقوقی و همچنین تدوین بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت زنان سرپرست خانوار است.
 لازم به ذکر است بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، معاونت امور زنان و خانواده را به همراه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاههای ذی ربط، متعهد به تهیه و اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نموده است.  

همچنین مطالعه کنید:

امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر

به گزارش کسب و کار نیوز ، بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.