صفحه اصلی / اکو نقش مهمی در حمل و نقل جاده‌ای بین کشورهای منطقه دارد

اکو نقش مهمی در حمل و نقل جاده‌ای بین کشورهای منطقه دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جلسه‌ای با حضور مشاور بین‌المللی دبیرخانه اکو و اتحادیه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای با اشاره به اینکه در استان دو مرز فعال با کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک و کشور پاکستان از طریق پایانه مرزی میرجاوه وجود دارد، اظهار داشت: دو مرز پیشین و ریمدان با کشور پاکستان به عنوان مرز مجاز مصوب شده و امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
خانقائی در ادامه گفت: در راستای تسهیل در ترانزیت و در جهت تسریع در روند تردد اقدامات زیادی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گرفته که می‌توان به آغاز عملیات توسعه و تجهیز پایانه‌های مذکور اشاره کرد. ضمن اینکه ورود و خروج ناوگان در این پایانه‌ها به صورت مکانیزه کنترل می‌شود که از عمده محاسن آن کنترل تناژ ناوگان ورودی است که بر اساس استانداردهای جهانی کنترل و اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.
وی به اهمیت بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار به میلک برای کشورهای عضو اکو که پاکستان نیز یکی از آن‌هاست اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی در این مسیر در حال احداث بوده و برنامه‌ریزی شده خط راه‌آهن این مسیر نیز تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد همچنین شایان ذکر است عملیات دو باند شدن این مسیر و مسیر میرجاوه_زاهدان_کرمان که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در آینده نزدیک عملیاتی و به اتمام برسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اهمیت و جایگاه ویژه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و همچنین تیر پارک‌ها در محورهای مواصلاتی را برشمرد و اظهار داشت: ۲۸ مجتمع در جاده‌های استان در حال ارائه خدمت هستند که تا پایان سال ۵ مجتمع دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و ۷۰ موافقت اصولی نیز جهت احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی صادر شده است.
وی در ادامه به اهمیت و ارتقاء ایمنی در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: دوربین‌های نصب شده در محورهای استان افزایش ایمنی را به همراه داشته و در کنار کنترل سرعت به عنوان یک عامل بازدارنده از تخطی از سرعت مطمئنه عمل کرده و سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایط نقلیه را در اختیار قرار می‌دهد.
خانقایی افزود: دستگاه‌های توزین در حال حرکت (wim) نیز تناژ ناوگان حمل و نقل باری در حال حرکت را کنترل و در جهت تسهیل در تردد ناوگان، پلیس تنها ناوگان متخلف شناسایی شده با این دستگاه را متوقف می‌کند. به این ترتیب با حرکت به‌سوی کنترل هوشمند از ابتدای خردادماه ۹۷ بارنامه کاغذی حذف و اطلاعات تردد به صورت مکانیزه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.
در پایان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  گفت: در استان ۳۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی و ۱۱۵ نماینده از شرکت‌های حمل‌ونقلی وجود دارد که در راستای تسهیل در روند تردد نمایندگانی در پایانه‌های مرزی نیز دارند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.