چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ۱۰ حفار غیرمجاز در استان مرکزی دستگیر شدند

۱۰ حفار غیرمجاز در استان مرکزی دستگیر شدند

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی اعلام کرد: براساس گزارش‌های مردمی استان مرکزی، ۱۰ حفار غیرقانونی محوطه‌های آثار تاریخی در این استان دستگیر شدند.
 سید محمد حسینی توضیح داد: در گزارش رسیده‌ی مردمی مبنی  بر حفاری غیر مجاز در روستای «دهلق» از توابع شهرستان اراک، به منظور کشف اشیای تاریخی، بلافاصله یگان حفاظت اداره کل به محل مذکور اعزام و موفق به دستگیری دو مجرم به همراه ادوات حفاری شد که با هماهنگی عوامل انتظامی و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
او ادامه داد: از سوی دیگر در گزارش دیگری مبنی بر حفاری در کوه‌های روستای «وفس»، از توابع شهرستان کمیجان جهت کشف اشیاء تاریخی توسط افراد سودجو، یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام و با  زدن کمین شبانه موفق به دستگیری هشت نفر حفار غیر مجاز و کشف یک دستگاه فلزیاب و تعدادی وسایل و ادوات حفاری در محل شد که افراد مذکور برای سیر مراحل قانونی با هماهنگی عوامل انتظامی به مرجع محترم قضایی معرفی و پرونده آنهادردست پیگیری است.
سرهنگ محمد خسروی، فرمانده یگان حفاظت استان مرکزی نیز اظهار کرد: شهروندان چشم بینای سازمان میراث فرهنگی و حافظان آثار تاریخی هستند و یاری مردم  و گزارشات مردمی در حفظ ونگهداری بناهای تاریخی و باارزش استان از نظر اداره کل  همیشه قابل تقدیر است.
او ادامه داد: با توجه به حفاری‌های غیر مجاز در محدوده‌های تاریخی استان همیاری و همکاری  مردم در کمک به اداره کل میراث فرهنگی استان برای جلوگیری از این اقدامات افراد سودجو بسیار مهم و رویکردی مثبت برای حفظ بناهای تاریخی وباستانی است چون حدود دوهزار اثر شناسایی شده استان، نیازمند تمام ظرفیت های اجتماعی ومردمی برای حفاظت است.
وی تاکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی با گشت زنی درسایت های تاریخی درصدد جلوگیری از این گونه تخلفات است و شهروندان می توانند از طریق شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱ -۰۸۶با یگان همکاری داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.