چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فدراسیون جایگاهی برای جامعه داوری قائل نیست!

فدراسیون جایگاهی برای جامعه داوری قائل نیست!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از "ورزش سه"، با پایان نیم فصل مسابقات لیگ فدراسیون فوتبال و کمیته داوران با برگزاری دوره ی آموزشی در صدد تقویت پتانسیل جامعه داوری هستند، اما سعید مظفری زاده پیشکسوت داوری فوتبال کشور معتقد است که در این دوره به هیچ وجه احترام داوران حفظ نشده است.
مظفری زاده در گفتگو با "ورزش سه" با انتقاد از عدم حضور داوران سطح بالا در این دوره می گوید: واقعا فکر نمی کنم هیچ جای دنیا کلاس هماهنگی داوری برگزار شود و تاپ ترین داورهای کشور حضور نداشته باشند. اصولا فلسفه اینگونه کلاس‌ها ایجاد هماهنگی میان کمک ها و داوران وسط است؛ نمی دانم آیا کسی به مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته داوران مشاوره می دهد؟ حداقل این انتظار وجود داشت که تجربیات اعضای کمیته داوران به آنها کمک کند!
مظفری زاده در ادامه با اشاره به عدم تهیه بلیت برای داوران عنوان می کند: فدراسیون فوتبال برای روسای هیئت های فوتبال بلیت تهیه کرده؛ ولی جالب اینکه برای داوران بلیت تهیه نشده است. فدراسیون برای حفظ رابطه خوب با روسای هیئت های فوتبال امکانات را برای تمامی آنها فراهم کرده و این موضوع نشان می دهد که داوران هیچ جایگاهی در فدراسیون فوتبال ندارند و فقط موقع اشتباهات سیل انتقادات به سوی آنها روانه می شود.
وی ادامه می دهد: یادم می آید سال گذشته که اردوهای داوران در کیش برگزار شد، فدراسیون اعتراض می کرد که کلاس ها در ارتفاع بالا برگزار شده است و از نظر فنی درست نیست، ولی حالا می بینید که این ها فقط جنگ قدرت بوده است و دوباره امسال کلاس ها در کیش برگزار می شود و آقایان همگی در حال حاضر در کیش هستند.
مظفری زاده در مورد اینکه چه کسانی باید پاسخگوی این اتفاقات باشند، افزود: آقای تاج ریاست فدراسیون فوتبال و آقای اصفهانیان در خصوص این مسائل که چرا برای داوران بلیت تهیه نمی شود؛ ولی برای روسای هیئت ها این مشکلات وجود ندارد و همینطور سایر مسائل پاسخ دهند. در این شرایط داوران ما در نهایت مجبور می شوند که با هزینه شخصی به کیش بروند که در شان داوران کشور نیست. آقای تاج باید همان طور که به مسائل دیگر اهمیت می دهند به داوری هم اهمیت بدهند و شان آن را با این تصمیمات زیر سوال نبرند.

همچنین مطالعه کنید:

ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شد/واگذاری اراضی مازاد به بازار مسکن

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، روح الله اکبری دستیار وزیر راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.