صفحه اصلی / رویکرد برگزاری «شب ایرانی» در نمایشگاه‌های خارجی تغییر می‌کند

رویکرد برگزاری «شب ایرانی» در نمایشگاه‌های خارجی تغییر می‌کند

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیر گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: رویکرد برگزاری شب ایرانی در حاشیه نمایشگاه‌های گردشگری خارجی تغییر می‌کند تا بخش خصوصی از این فضا بیشتر استفاده کند.
عبادرضا اسلامی، مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: ما می‌خواهیم بعد از چند سال خروجی قابل توجهی از شرکت در نمایشگاههای گردشگری خارجی داشته باشیم تورگردانان معتقدند که بهتر است در نمایشگاه سالن بگیریم چون اگر قرار است که سرمایه گذار جذب شود جلسات B۲B به آنها کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر اتفاقات خوبی در مراسم شب ایرانی در دو سال گذشته رخ می‌داد اما به نظر می‌رسد که باید رویکرد ما در این زمینه تغییر کند.
وی افزود: یکی از دلایل شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی این است که در تورهای ورودی شاهد افزایش باشیم. از طرف دیگر کانون جهانگردی به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی در این نمایشگاهها حضور پیدا می‌کند و یارانه برای این بخش در نظر می‌گیرد چون کانون بسته‌ای برای فروش ندارد. وظایف کانون شامل معرفی کشور جذب سرمایه گذار و حوزه‌های تبلیغی دیگر است که به این محورها کمک می‌کند.
وی گفت:  در بعد کلان شاید مراسم شب‌های ایرانی یک خروجی داشت چون ما از مهمانان رسمی‌دعوت به سخنرانی می‌کردیم اما در آمار نشان نمی‌داد که چقدر در بخش ورود گردشگر تاثیر گذار بود. بنابراین تصمیم گرفتیم که اگر با رسانه‌های خارجی و یا توراپراتورها مستقیم وارد گفتگو شویم شاید خروجی بهتری داشته باشیم. ما سالهای گذشته در نمایشگاه‌های خارجی سالن مذاکره نمی‌گرفتیم و تمرکزمان بیشتر روی شب ایرانی بود.
این مدیر گردشگری در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: در شب ایرانی مقامات رسمی‌صحبت از آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و یا امنیت گردشگر و رویکرد دولت به گردشگری صحبت می‌کنند در کنارش چند نماینده فعال گردشگری نیز مباحث عمومی‌را مطرح خواهند کرد. از  کسانی که به ایران سفر کرده اند نیز دعوت می‌شود تا درباره ایران صحبت کنند برنامه‌های هنری و موسیقی نیز خواهیم داشت. حتی سعی می‌شود تا از غذای ایرانی در آن شب استفاده شود. البته برخی از اوقات این کار ممکن نمی‌شود چون یا دسترسی سخت است و یا چون مراسم در هتل برگزار می‌شود امکان ارائه غذای ایرانی وجود ندارد.
وی افزود: این موضوعات محل اختلاف بود چون برخی از افراد می‌گفتند که غذای ایرانی در شب ایرانی ارائه نمی‌شود. در پایان مراسم نیز معمولا به چند نفر به قید قرعه سفر به ایران هدیه داده می‌شد. در این فضا و فرصت توراپراتورها می‌گفتند که همه این اقدامات برای جلسات رو در رو انجام می‌شود و اتفاقا در این جلسات است که می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند و باید به این بخش بیشتر توجه شود چون این گفتگوهاست که منجر به قرارداد می‌شود. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید در برگزاری شب ایرانی تغییراتی بوجود آید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.