صفحه اصلی / کسب رتبه اول ارس در حوزه صادرات مناطق آزاد کشور

کسب رتبه اول ارس در حوزه صادرات مناطق آزاد کشور

 به گزارش کسب و کار نیوز، محسن خادم عرب‌باغی گفت: چهار مقصد برتر صادراتی ارس که بیشترین صادرات به آن کشورها صورت گرفته به ترتیب کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و پاکستان بوده است.
عرب باغی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس در صادرات در بین مناطق آزاد کشور رتبه اول را بردست آورده است، افزود: میزان صادرات قطعی این منطقه از سال ۱۳۹۲ لغایت هفت ماه سال جاری در حدود ۲۱۵ میلیون دلار بوده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان صادرات این منطقه امسال در مقایسه با سال گذشته دو برابر و ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد، گفت: مجموع صادرات تولید منطقه آزاد ارس نیز از بازه زمانی سال ۱۳۹۲ لغایت هفت ماه سال جاری بیش از ۳۷۹ میلیون دلار بود و همچنین در این مدت مجموع صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی به میزان ۳۱۴ میلیون دلار بوده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: آلمان، اسپانیا، روسیه، گرجستان، ترکیه، امارت متحده عربی، پاکستان، عراق، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، لهستان، افغانستان و… از جمله کشورهای هدف صادرات قطعی ارس هستند.
عرب‌باغی در ادامه با اشاره به اقلام صادراتی قطعی این منطقه نیز گفت: شمش و مغز بادام و گردو، زردآلو، نخ، مبلمان و انواع صفحات کابینت، تجهیزات پارک بازی کودکان، کیسه و رول پلاستیکی، شمش مس، اکسیدروی، پالت چوبی، پایه فلزی، بنزین، گازوئیل، روغن صنعتی، قیرنفت، پلی اتیلن و بشکه پلاستیکی، میله فولادی، لوازم آشپزخانه، فریزر خانگی، فرش ماشینی، کورز، تختخواب، بارکش کشاورزی، موتورسیکلت و … در کنار دیگر محصولات، اقلام صادراتی قطعی این منطقه را تشکیل می‌دهند.
پنج شرکت برتر صادراتی تولید منطقه آزاد ارس
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس آیچین تجارت ارس، آیدین تجارت ارس، پاراپلاستیک جلفای ارس، مدیترانه ارس و خزر نفت ارس را از جمله پنج شرکت برتر صادراتی تولید این منطقه اعلام کرد و افزود: از چندیـن دهـه قبـل بـه دلیـل وجـود گمـرک و شـبکه حمـل و نقـل ریلـی مابیـن جلفـا و کشـورهای مشـترکالمنافع، بازرگانـی در ایـن شـهر از رونـق خوبـی برخـوردار بـوده اسـت.
عرب‌باغی با تاکید بر اینکه سـازمان منطقـه آزاد ارس بـا تسـهیل در امـر سـرمایه گذاری و بهبـود فضـای کسـب و کار تـلاش می کنـد تـا زیرسـاخت های لازم را بـرای فعالیت هـای اقتصـادی در ایـن منطقـه فراهـم نمایـد، گفت: بـا توجـه به اینکه این منطقه اواخـر شـهریور ماه ۸۳ رسماً فعالیت خویش را آغاز کرده ولی در اندک زمان یعنی در طول ۱۳ سال، فعالیت‌هـای اقتصـادی و اشتغال آن قابل مقایسه با سایر مناطق آزاد نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۳۰ واحـد تولیدی صنعتـی در ایـن منطقه دایر است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های مختلف در وسعتی نزدیک به یک‌هزار هکتار در منطقه، در قالــب ۱۳۵ هکتــار فــاز یــک صنعتــی، ۲۶۰ هکتــار فــاز ۲ صنعتــی، بیش از ۴۰۰ هکتـار سـایت صنایـع سـنگین، حدود ۵۰ هکتار صنایع پاک و۱۰۰ هکتـار مربـوط بـه صنایـع خداآفریـن در اختیـار سـرمایه‌گذاران قـرار گرفتـه اسـت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در خاتمه با بیان اینکه منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح است، گفت: این منطقه در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.
 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.