صفحه اصلی / روسیه صادرات چوب خام با قطر بالای ۱۵ سانتی‌متر را ممنوع می‌کند

روسیه صادرات چوب خام با قطر بالای ۱۵ سانتی‌متر را ممنوع می‌کند

 به گزارش کسب و کار نیوز، در نشست هیات تجاری استان کروف روسیه با فعالان اقتصادی ایران در حوزه چوب و محصولات چوبی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور در این زمینه بررسی شد.
قدیر قیافه، نایب‌رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه در این نشست با اعلام این خبر که از ابتدای سال ۲۰۱۸ صادرات چوب خام با قطر بالای ۱۵ سانتی‌متر ممنوع می‌شود، گفت: واردکنندگان چوب از روسیه می‌توانند به جای گرده، چیپس چوب وارد کنند.
وی بر اهمیت رفت‌وآمد هیات‌های تجاری بین دو کشور تأکید کرد و آن را اقدامی مؤثر در زمینه توسعه روابط دوجانبه دانست. قیافه گفت: برقراری رابطه بین استان‌های دو کشور از طریق اعزام و پذیرش هیات های تخصصی مانند همین هیات که در زمینه چوب فعالیت می‌کنند، منجر به نتایج مثبت در مناسبات اقتصادی می‌شود.
این فعال اقتصادی همچنین ایجاد یک مجموعه که بتواند فعالیت واردکنندگان چوب را هماهنگ و یکپارچه سازد و موجب شود واحدهای فعال در این حوزه نیازهای خود را با قیمت‌های بهتری تأمین کنند را ضروری توصیف کرد.
قیافه در ادامه از اعطای برخی تسهیلات اعتباری توسط صندوقی با محتوای صندوق ضمانت صادرات در روسیه برای فعالان اقتصادی که با تجار ایرانی همکاری می‌کنند، خبر داد. این صندوق توافق‌نامه‌ای با صندوق ضمانت صادرات ایران منعقد کرده و در قالب آن فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور را ضمانت می‌کند.
در حاشیه این نشست، فرصتی فراهم شد تا فعالان اقتصادی دو کشور رودررو با یکدیگر مذاکره کنند.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.