صفحه اصلی / صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اکتبر کاهش یافت

صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه اکتبر کاهش یافت

 به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری ترند آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد، بر اساس اطلاعات به دست آمده از وزارت اقتصاد ژاپن و منابع تجاری و صنعتی اعلام کرد، صادرات ماه اکتبر نفت ایران به ژاپن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است.
بنا به اعلام ترند، آمار صادرات نفت ماه اکتبر کشور به ژاپن شامل ۴۸۷ هزار و ۵۱۱ بشکه میعانات گازی است که از میدان پارس جنوبی تولید شده است.
ایران در ماه اکتبر پس از عربستان، امارات متحده عربی، قطر و کویت، پنجمین تامین کننده نفت ژاپن بود و ۵.۷ درصد نفت این کشور را تامین کرد. 
ایران در اکتبر سال ۲۰۱۶ سهم بیشتری در تامین نفت ژاپن داشت و ۶.۶ درصد نیاز نفتی این کشور را تامین کرد. 
عربستان در ماه اکتبر ۳۶ میلیون و ۳۹ هزار بشکه نفت به ژاپن صادر و ۳۹.۷ درصد نیاز نفتی این کشور را تامین کرد. 
صادرات نفت ایران به ژاپن در سال ۲۰۱۶ به ۸۳ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه رسید که نسبت به سال پیش از آن ۳۸ درصد افزایش داشت.
صادرات نفت ایران سال گذشته میلادی یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز رسید. بنا به پیش بینی صندوق بین المللی پول، این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۱۸ به ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید. 
وزارت نفت بتازگی اعلام کرد، صادرات نفت و میعانات گازی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
ایران سپتامبر گذشته ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت به آسیا و اروپا صادر کرد.
چین، هند، کره جنوبی و ژاپن روی هم در ماه سپتامبر بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کردند که این حجم، بیشترین مقدار از مارس ۲۰۱۷ (اواسط اسفند ۱۳۹۵) است. 
به گزارش ایرنا، ایران که سومین تولید کننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است، در ماه سپتامبر سه میلیون ۸۲۳ هزار بشکه نفت تولید کرد. 
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.