صفحه اصلی / ایران به دنبال کسب سهم مناسب از بازارفناوری اطلاعات منطقه است

ایران به دنبال کسب سهم مناسب از بازارفناوری اطلاعات منطقه است

 به گزارش کسب و کار نیوز، محمد جواد آذری جهرمی ، روز یکشنبه هنگام ورود به باکو برای شرکت در دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو گفت : راه ورود به بازار کشورهای منطقه ، از برقراری ارتباط و حضور در نمایشگاه ها ، اجلاس ها و نشست های مشترک می گذرد و اجلاس اکو فرصت خوبی برای این منظور است .
وی در مورد اهمیت دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو ، اظهار داشت : هدف از برگزاری این اجلاس توسعه همکاری ها است و در جریان برگزاری آن ، یک سند همکاری مشترک بین کشورهای عضو اکو در حوزه توسعه فناوری اطلاعات با سه محور آموزش الکترونیک ، کشاورزی الکترونیک و تجارت الکترونیک بررسی و تصویب خواهد شد .
آذری جهرمی افزود:در حاشیه این اجلاس با وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان و روسیه دیدار و مروری بر توسعه ارتباطات دو جانبه خواهیم داشت .
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه باکو تل که در حاشیه این اجلاس ، افزود: برای نخستین بار وزارت ارتباطات از کسب و کا رهای نوپای ایرانی حمایت کرده و ۹ استارت آپ موفق و فعال کشورمان در حوزه کسب و کارهای نوپا در این نمایشگاه حضور دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری کشورمان ابراز امیدواری کرد که صاحبان کسب و کارهای ایرانی با تعاملی که دارند ، فعالیت خود را از بازار داخلی به بازار منطقه ای توسعه بدهند و سهم مناسبی از بازار منطقه را کسب کنند .
دومین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو در دو سطح کارشناسان و وزیران به مدت دو روز – ۱۳ و ۱۴ آذر ماه – در باکو برگزار می‌شود.
هیات های کارشناسی از ۱۰ کشور عضو اکو دیروزگردهم آمده اند تا مقدمات نشست امروز را که با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود را فراهم کنند.
همزمان با برگزاری این اجلاس نمایشگاه عرضه توانمندهای کشورهای عضو در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با حضور الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان افتتاح خواهد شد . 
نخستین اجلاس وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۱۲ در تهران برگزار شده بود . 
کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو شامل ۱۰ کشور ایران ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، افغانستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، ازبکستان و ترکمنستان است .
 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.