صفحه اصلی / بیش از ۱۳ هزار کالای داخلی در حوزه پالایش و پخش کد طبقه بندی دریافت کرده اند

بیش از ۱۳ هزار کالای داخلی در حوزه پالایش و پخش کد طبقه بندی دریافت کرده اند

گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی این تعداد کالا برای بار اول است کد طبقه بندی دریافت می کنند که بسیاری از این تجهیزات نیز دارای ارزیابی کیفی عام و ارزیابی فنی و بازرگانی هستند. 
به گزارش کسب و کار نیوز, علی زیار در نشست مشترک انجمن سازندگان و مدیران این شرکت با تاکید بر سیاست‌های کلی نظام مبنی بر حمایت ویژه از تولیدات داخلی افزود: شرکت ملی پالایش و پخش در زمینه حمایت از توانمندهای داخلی بسیار پیشتاز عمل کرده است.
زیار تصریح کرد: مذاکره مستقیم لازمه پیشبرد کار است و سازندگان باید با توجه به نیازهای این شرکت تجهیزات مورد نیاز را ساخته و در اختیار قرار دهند؛ زیرا که این موضوع باعث ایجاد اشتغال، ارتقای توانمندی های فنی و مهندسی داخلی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی می شود.
همچنین رضا خیامیان، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هم در این نشست که روز گذشته (۱۳ آذرماه) برگزار شد، با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش تاکنون تعامل خوبی با سازندگان داخلی داشته است، گفت: سازندگان داخلی تجهیزات خارجی را با کیفیت بالا و به صورت رقابتی با شرکت های بین المللی می سازند و البته در بسیاری از موارد امکان ساخت و تامین کالا با زیر قیمت مشابه خارجی هم وجود دارد.
خیامیان به نمونه اخیر این صرفه جویی ارزی در پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: یک شرکت داخلی همراه با شریک خارجی خود، برای ساخت لوله های ریفرمری (لوله های کوره ای هیدروژن ) مورد نیاز پالایشگاه با ۴۰ درصد زیر قیمت قرارداد امضا کرد.
بر اساس این گزارش، در نشست کمیته‌ مشترک با حضور نمایندگان بازرگانی و شرکت های تابعه و اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، موضوع مطالبات انجمن در زمینه حمایت از تولیدات داخلی در بخش های تخصصی و تامین تجهیزات بحث و بررسی شد.
در این نشست همچنین موضوع یکسان سازی روش قراردادی انجمن سازندگان صنعت نفت با شرکت های چهارگانه وزارت از جمله پالایش و پخش مطرح و بررسی شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.