چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سه دلیل برای اینکه نباید سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر کسب و کار خود را افزایش دهید

سه دلیل برای اینکه نباید سرمایه‌‌گذاری خطرپذیر کسب و کار خود را افزایش دهید

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فوربس،  اگر عناوین خبری کسب و کار را مطالعه کنید احتمالا به این فکر می‌کنید که شروع یک کسب و کار، به میلیون‌ها دلار سرمایه‌ی خطرپذیر(VC) نیاز دارد. ولی شرکت‌هایی مثل فیسبوک، و توئیتر فقط دورکاری انجام می‌دهند و یک کارآفرین نمی‌تواند در کار خود، آنها را معیار قرار دهد. کسانی که دورکاری انجام می‌دهند رتبه‌ی بالایی دارند و توجه رسانه‌های اجتماعی را به خود جلب می کنند، ولی برای مشاوره‌ی حرفه‌ای زیاد مناسب نیستند.
در اینجا سه دلیل بیان میکنیم که چرا نباید به سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر متکی باشید:
۱ . ممکن است نتوانید با سود خود، آن را جبران کنید
در بین تمام کسب و کارهای کوچک، کمتر از ۲ درصد آنها بودجه‌ی سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنند. پس اگر طرح کسب و کار شما به افزایش پول سرمایه‌گذاری خطرپذیر وابسته باشد، فرایند کارآفرینی خود را تنها با ۲ درصد شانس موفقیت آغاز می‌کنید. از آنجایی‌که در بودجه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، افراد تا حد زیادی به دنبال بازدهی‌های بالا هستند، بسیاری از کسب و کارهای صاحب‌ایده، علاقه‌ای به آن ندارند. در واقع این نوع سرمایه‌گذاری، یک بازی پرخطر است که پاداش زیادی هم در پی دارد و با استفاده از آن، یا نتایج عالی و یا شکست کامل نصیبتان خواهد شد. کسب و کارهایی که نسبتا موفق هستند، بخشی از طرح سرمایه‌گذاری خطرپذیر محسوب نمی‌شوند. ممکن است شما یک ایده‌ی عالی داشته باشید که شرکت‌تان را به سوددهی بالا برساند، ولی قبل از اینکه شرکت به این سودهی برسد ارزش چندانی نخواهد داشت.
۲ . نیازی به آن ندارید
لازم نیست برای ایجاد یک کسب و کار موفق، بودجه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر را افزایش دهید. در واقع بسیاری از شرکت‌های خصوصی در آمریکا که به سرعت در حال رشد هستند اصلا از بودجه یا سرمایه‌گذاری استفاده نکرد‌ه‌اند و حتی ۶۰ درصد آنها کسب و کارهای خود را با کمتر از ۱۰ هزار دلار راه‌اندازی نموده‌اند. اگر با این حقیقت قانع نشدید باید بگوییم که بیش از ۷۵ درصد از استارتاپ‌هایی که از سرمایه‌گذاری استفاده کردند بدون توجه به اینکه چقدر بودجه دریافت نموده‌اند شکست خوردند.
۳ . بهترین سرمایه‌گذاری خطرپذیر شما، مشتریان تان هستند.
بهترین روش برای شروع کسب و کارتان این است که هر طور شده، فقط آن را شروع کنید. کار خود را شروع کرده و یک سرویس ارائه نمایید. فروش محصول خود را آغاز کنید. درآمد تولید کنید.
به جای اینکه دنبال جایی برای گرفتن پول نقد باشید، به دنبال کسانی باشید که حاضر باشند به خاطر سرویس یا خدمت شما پول پرداخت کنند. اگر بتوانید یکی از مشکلات مردم را حل کنید آنها هم با کمال میل حاضر هستند به شما پول بدهند. بنابراین مطمئن‌ترین راه برای اینکه بدانید کسب و کار شما می‌تواند موفق بشود یا نه، این است که در همان آغاز کار به درآمد تکیه کنید. بنابراین با این کار بدون توجه به اینکه واقعا به پول نقد نیاز دارید یا نه، می‌توانید فوری از میزان اعتبار کسب و کار خود مطلع شوید.
با این کار می‌توانید میزان رشد خود را نیز اندازه بگیرید. هر چه مشتریان بیشتری برای خدمات شما پول بپردازند، به منظور تامین تقاضای رو به رشد آنها می‌توانید افرادی را استخدام کنید که به شما کمک کنند. در واقع به جای افزایش سرمایه‌گذاری، می‌توانید تمام توان خود را صرف شرکت کنید. موفقیت به معنی درآمدهای میلیونی یا بیشتر نیست، بلکه می‌تواند به این معنی باشد که کسب و کاری ایجاد نماییم که بتواند در هر سطحی خودش را حفظ کند.
پس به جای اینکه وقت خود را صرف رویاپردازی در مورد سرمایه‌های عظیم بکنید، یک موقعیت مناسب پیدا کرده و سعی کنید یک سرویس را بهتر، سریع‌تر، و مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگران ارائه نمایید. روشن‌ترین مسیر به سمت موفقیت این است که هر چه تقاضا بیشتر می‌شود،‌ شما هم بیشتر رشد کنید. ممکن است این روش، به اندازه‌ی سرمایه‌گذاری خطرپذیر جذاب و فریبنده و پر زرق و برق نباشد، ولی در نهایت با این حرکت آهسته و پیوسته، موفقیت از آن شما خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.